2013. május 4., szombat

[Evangelium] 2013-05-04

2013. május 4. – Szombat

Búcsúbeszédében Jézus így szólt övéihez: „Ha a világ gyűlöl titeket,
tudjátok meg: engem előbb gyűlölt. Ha a világból volnátok, szeretne
titeket a világ, mint övéit. De ti nem vagytok a világból, mert
kiválasztottalak titeket a világból; ezért gyűlöl benneteket a világ.
Emlékezzetek vissza tanításomra: nem nagyobb a szolga uránál! Ha engem
üldöztek, titeket is üldözni fognak. Ha az én tanításomat megtartották, a
tiéteket is megtartják. Mindezt miattam teszik veletek, mert nem ismerik
azt, aki küldött engem."
Jn 15,18-21

Elmélkedés:

Jézus figyelmezteti tanítványait, hogy őmiatta gyűlölni fogja őket a világ
és üldözés éri őket. Szavainak igazságát tapasztalhatjuk, hiszen az elmúlt
évszázadokban világszerte érték üldözések a keresztényeket hitük miatt.
Tévedés volna azonban azt gondolni, hogy ezek az idők már elmúltak.
Napjainkban sincs mindenütt vallásszabadság. Sok országban ma is üldözik,
börtönbe zárják a keresztényeket, de az is előfordul, hogy papokat,
missziós szerzeteseket vagy más híveket megölnek keresztény hitük miatt.
Az Egyház minden korban a vértanúk közössége. Az Egyház minden korban
erősödik a vértanúk tanúságtétele, helytállása láttán.
Vannak olyan országok is, ahol az állami törvények ugyan biztosítják a
szabad vallásgyakorlatot a hívők számára, de ügyes módszerekkel mégis arra
törekszenek, hogy az Egyház tevékenységét a templomok falai közé
szorítsák. Hogyan válaszoljunk minderre? A keresztény nem ijed meg a
támadásoktól, hanem Istenben bizakodik. Tudja, hogy küldetését akkor is
teljesítenie kell, ha mások emiatt neheztelnek rá. Az üldözéseknek az
előnyét érdemes meglátnunk. A nehéz időkben derül ki valójában, hogy kik
azok, akik komolyan veszik hitüket, és elviselve a nehézségeket hűségesen
kitartanak, kik az elkötelezett keresztények. Vajon felismerhető-e életem
alapján, hogy Krisztushoz tartozom?
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, Jézus, te magad vagy a szeretet! Taníts engem az egyetlen leckére, a
szeretet gyakorlására. Soha nem felejtem, hogy te a végsőkig elmentél a
szeretetben. Atyád és az emberek iránti szeretetből áldoztad fel magadat,
megmutatván számunkra, hogy a szeretet nem szavakat kíván, hanem odaadást
és hűséget. Úgy akarok élni, ahogy te éltél, s úgy akarok szeretni,
ahogyan te szeretsz engem!

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20130504.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum