2013. május 3., péntek

[Evangelium] 2013-05-03

2013. május 3. – Péntek

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: „Az az én parancsom, hogy
szeressétek egymást, amint én szerettelek titeket! Nagyobb szeretete
senkinek sincs annál, mint annak, aki életét adja barátaiért. Ti barátaim
vagytok, ha megteszitek, amit parancsolok nektek. Nem mondalak titeket
többé szolgának, mert a szolga nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak
mondalak benneteket, mert mindazt, amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam
nektek. Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak titeket; és
arra rendeltelek, hogy elmenjetek és gyümölcsöt hozzatok: maradandó
gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja nektek. Azt
parancsolom nektek, hogy szeressétek egymást!"
Jn 15,12-17

Elmélkedés:

Jézussal való kapcsolatunk éltetője a kölcsönös és folyamatos szeretet,
miként erről a tegnapi evangéliumban olvashattunk. Jézus azzal mutatta meg
végsőkig elmenő szeretetét, hogy az életét áldozta fel minden emberért.
Nincs senki, aki nagyobb áldozatra lenne képes, mint ő, nála jobban senki
sem szerethet minket, mert Isten szereteténél nem létezik erősebb
szeretet. Jézus azt kéri, hogy viszonozzuk szeretetét: szeressük az Atyát,
aki gondoskodik rólunk, s akinek az életet köszönhetjük, szeressük őt,
azaz a Fiút, aki megváltott minket, és szeressük a Szentlelket, aki
megszenteli életünket.
A mai evangélium ennél is tovább megy, amikor azt kéri, hogy ne csupán őt
szeressük, hanem a szeretetet terjesszük ki embertársaink, minden ember
felé. A felebaráti, embertársi szeretet mértékét így határozza meg: „Úgy
szeressétek egymást, amint én szerettelek titeket!" (Jn 15,12).
Ezen a ponton kissé elcsodálkozunk. Hogyan tudnánk úgy szeretni, ahogy
Jézus? Ez lehetetlen számunkra! Miért volna lehetetlen vagy
megvalósíthatatlan? Miért ne próbálhatnánk meg? Miért ne indulhatnánk el a
tökéletes szeretet útján? Az bizonyos, hogy a mi Urunk szeretetét nem
tudjuk felülmúlni, de érdemes komolyan vennünk szavait, kérését.
Törekedjünk a tökéletes szeretetre! Jézus azt adja tovább, amit a mennyei
Atya szeretetéből felé sugárzott. Én pedig azt adjam tovább az embereknek,
ami Krisztustól sugárzik felém!
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Taníts, Uram, elfogadni a békességre vezető út melletti nehézségeket. Úgy
venni ezt a bűnös világot, ahogy Jézus tette, nem ahogy én tenném. Bízni
abban, hogy Ő mindent jóra fordít, ha elfogadom az Ő akaratát és valóban
boldog legyek ebben az életben, főleg pedig boldog lehessek majd Vele az
örök életben.

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20130503.mp3
 

________________________________

Aktuális:
Kedves barátaim! Figyelmetekbe ajánlom az alábbi programot. István atya
Ez az a nap! 2013. Időpont: 2013. június 1. szombat. Helyszín: Budapest
Sportaréna. Program, információ, jelentkezés a www.ezazanap.hu oldalon.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum