2013. május 2., csütörtök

[Evangelium] 2013-05-02

2013. május 2. – Csütörtök

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: „Amint engem szeret az Atya, úgy
szeretlek én is titeket. Maradjatok meg az én szeretetemben! Ha
megtartjátok parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, ahogy én is
megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket
azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
teljes legyen."
Jn 15,9-11

Elmélkedés:

A tegnapi szakasz folytatásaként a mai evangéliumban Jézus azt fejti ki
részletesebben, hogy mi élteti, táplálja, erősíti a vele való
kapcsolatunkat. A szőlőtő és a szőlővesszők példázatából kiderült, hogy
szorosan kell kapcsolódnunk Jézushoz, aki életünk tápláló és megújító
forrása. Ezt a szoros lelki kapcsolatot a szeretet élteti és építi
folyamatosan. Ezt kéri: „Maradjatok meg az én szeretetemben!" (Jn 15,9).
Jézusnak az Atyához való kapcsolatát a szeretet határozza meg alapvetően,
ez Isten legfőbb tulajdonsága. Az Atya szereti a Fiút, Jézus Krisztust és
a Fiú az Atyát. Kettejük kölcsönös szeretete mégsem zárul be, hiszen a
harmadik isteni személy, a Szentlélek felé is kiárad, illetve az emberek
felé is.
A Fiú úgy szeret minket embereket, ahogyan őt az Atya szereti. Mi lehetne
nagyobb annál a szeretetnél, ahogyan a Fiúisten, Jézus Krisztus szeret
bennünket? Ennél a szeretetnél nincs és nem is lehet nagyobb, ezért semmit
sem helyezhetünk elébe. Nem szerethetünk senki mást jobban, mint aki
bennünket a legjobban szeret! Válaszolhatunk-e másként Krisztus
önfeláldozó és határt nem ismerő szeretetére, mint azzal, hogy őt
szeretjük a legjobban? Kereszthalálával Jézus egyértelműen megmutatta,
hogy amiről három éven keresztül beszélt, azt komolyan is gondolja. A
szeretetet nem csupán szavaival hangoztatta, hanem meg is valósította.
Eljutok-e a szavak szintjéről a szeretet cselekedeteinek szintjére?
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, te újra meg újra hangsúlyozod, hogy minden lehetséges annak, aki
hisz. Ha megvizsgáljuk, melyik a legnagyobb, a neked leginkább tetsző
erény, azt látjuk, hogy a hit. Igen, ennek ereje által készülünk fel arra,
hogy belépjünk a Szentek Szentjébe. Hit nélkül, ó, dicsőség Ura, nem
tettél volna értünk csodákat. Mielőtt csodát műveltél volna, azt akartad,
hogy jóságoddal egyesítsük hitünket.

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20130502.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum