2014. október 3., péntek

[Evangelium] 2014-10-03

2014. október 3. – Péntek

Az Úr így felelt Jóbnak a fergetegből: „Lett-e már parancsodra reggel,
amióta élsz, és kijelölted-e a hajnalpír helyét, hogy szőnyegként megfogja
a földnek széleit, és lerázzon róla minden éji gonosztevőt; hogy a
reggeltől a föld olyan legyen, ahogyan a vöröses agyag ragyog a pecsét
alatt, és színeket öltsön, miként a ruha; hogy elvegye a gonoszoktól
»világosságukat«, és megtörje a bűnre emelt karjuk erejét? Voltál-e már a
tenger mélységeiben, jártál-e már az óceán legmélyén? A halál kapui
előtted megnyíltak-e már, és láttad-e az alvilág bejáratát? Szemlélted-e a
földet igaz terjedelmében? Magyarázd meg nekem mindezt, ha tudod! Melyik
út visz oda, ahol a fény lakik, és a sötétségnek hol a lakóhelye, hogy
elkísérhetnéd őket otthonukba, és hazavezethetnéd őket a házukba?
Te persze mindezt jól tudod, hisz akkor születtél, és életed napjainak
száma is rengeteg!" Jób akkor ezt mondta az Úrnak: „Mit feleljek én, aki
könnyelműen szóltam? Kezemet a számra teszem, és hallgatok. Egyszer
szóltam; bár azt is elhagytam volna! Meg másodszor is. De többé nem
teszem!"
38,1.12-21;40,3-5

Zsoltár: Válasz: Vezess engem, Uram, * az örök élet biztos útján! 24b.
vers.
Előénekes: Uram, te megvizsgálsz, és jól ismersz engem, * tudod, ha
leülök, vagy ha fölkelek.
Gondolataimat messziről is ismered, † szemmel tartod jártomat-keltemet, *
jól látod minden utamat.
Hívek: Vezess engem, Uram, * az örök élet biztos útján!
E: Lelked elől ugyan hová mehetnék? * Színed elől hová futhatnék?
Ha fölszállnék az égbe, te ott vagy, * ha a holtak hazájában pihennék, ott
is jelen vagy.
H: Vezess engem, Uram, * az örök élet biztos útján!
E: Ha felölteném a hajnal szárnyait, * és a tenger túlsó végén laknék,
oda is a te kezed vezetne, * és jobbod tartana engem.
H: Vezess engem, Uram, * az örök élet biztos útján!
E: Egész bensőmet te alkottad, * anyám méhében te szőttél egybe engem.
Magasztallak, hogy oly csodásán alkottál, † csodálatos minden műved, *
lelkem jól tudja mindezt.
H: Vezess engem, Uram, * az örök élet biztos útján!
Zsolt 138,1-3.7-10.13-14ab

Evangélium:
Jézus egy alkalommal így szólt tanítványai előtt: „Jaj, neked, Korozain!
Jaj, neked, Betszaida! Ha a pogány Tiruszban és Szidonban történtek volna
azok a csodák, amelyek nálatok történtek, már rég szőrzsákban és hamuban
tartottak volna bűnbánatot. Ezért Tirusznak és Szidonnak tűrhetőbb sorsa
lesz az ítéleten, mint nektek. És te Kafarnaum? Vajon az égig emelkedel?
Egészen az alvilágig fogsz süllyedni." Majd így folytatta: „Aki titeket
hallgat, engem hallgat; és aki titeket megvet, engem vet meg. Aki pedig
engem megvet, azt veti meg, aki küldött engem."
Lk 10,13-16

Elmélkedés:

Jézus szava csodálatos erővel bír. Szavára az emberek a bűnbánat útjára
lépnek. Parancsoló szavára az embereket megszálló gonosz lelkek is
eltávoznak. Szavára megmozdulnak a betegek, hogy a gyógyulás reményében
közelébe kerüljenek. Gyógyító szavára az eddig mozdulni sem bíró bénák
talpra ugranak és járni kezdenek. Küldő szavára a tanítványok elindulnak,
hogy hirdessék az örömhírt.
„Aki titeket hallgat, engem hallgat" (Lk 10,16) – olvastuk a mai
evangéliumban Jézus kijelentését, amely nem csupán az egykori
tanítványoknak szólt, hanem mindazokra érvényes, akik a későbbi időkben
tanítását hirdetik, mint például napjaink papjai. Jézus minden pap
szavain, gondolatain keresztül képes megszólítani az embereket. Lehet,
hogy egyes papok ékesszólóan tudnak beszélni, míg mások szerényebb
képességük miatt talán nehezebben fogalmazzák meg a tanítást, de biztosak
lehetünk abban, hogy minden pap által Jézus szeretne hozzánk szólni. Az
esetleges különbségeket a fülünk meghallja ugyan, de Jézus szavai nem a
fülünknek szólnak, hanem a szívünknek. Törekedjünk rá, hogy ne a beszéd
külső elemeire, jellegzetességeire figyeljünk, hanem a szívünknek szóló
mondanivalóra! A gyenge emberi szóban is halljuk meg azt az igazságot,
amellyel Isten akar bennünket vezetni!
Az evangéliumot hirdetők szavára egykor megmozdult szinte az egész világ.
Megmozdít-e engem, s bennem valamit a ma hozzám érő jézusi szó?
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Szent tested, Úr Jézus Krisztus Istenem, segítsen engem az örök életre, s
drága véred bűneim bocsánatára! Legyen ez az Eucharisztia örömömre,
egészségemre és vigadozásomra, félelmetes második eljöveteledkor pedig
méltass általa, hogy bár bűnös vagyok dicsőséged jobbján állhassak
szeplőtelen Anyád és összes szentjeid imádsága által!
Alexandriai Szent Cirill

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20141003.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum