2014. május 16., péntek

[Evangelium] 2014-05-16

2014. május 16. – Péntek

Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: „Ne nyugtalankodjék a
szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek! Atyám házában sok
hely van. Ha nem így lenne, mondtam volna-e: „Elmegyek, és helyet készítek
nektek?" Ha majd elmegyek, és helyet készítek nektek, ismét eljövök, és
magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én vagyok. Hiszen
ismeritek az utat oda, ahová én megyek!" Ekkor Tamás így szólt: „Uram, mi
nem tudjuk, hová mégy; hogyan ismerhetnénk hát az utat?" Jézus ezt
felelte: „Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem juthat el az
Atyához, csak általam."
Jn 14,1-6

Elmélkedés:

Az ószövetség idején Ábrahám útnak indult, hogy eljusson arra a földre,
amelyet Isten ígért neki. A választott nép Isten parancsára útnak indult
Egyiptomból, hogy Mózes vezetésével eljusson a neki ígért földre. Isten a
későbbi időkben is újra és újra útnak indítja az embereket. S miközben az
ember az Isten által neki mutatott utakon jár, utat keres Isten felé. Mert
minden lelki útnak az a célja, hogy eljussunk életünk Urához. Az ember
persze választhat más utat is, a rossz sehová sem vagy éppen a pusztulásba
vezető széles útját.
Nyilvános működésének esztendeiben Jézus szintén úton volt. Járta a
falvakat és a városokat, és közben utat talált az emberek szívéhez is.
Társakat gyűjtött maga mellé, akiket meghívott, hogy közös úton járjanak.
Sokakat hívott, de nem mindenki indult el vele. Új utakat mutatott az
embereknek: a megtérés útját, a gyógyulás útját, a próbatételek útját, az
igazság útját. A sötétség és a bűn tévútjáról igyekezett letéríteni az
embereket. Ő maga is végigment a szenvedés keresztútján, aztán pedig
elindult a feltámadás útján. Fáradhatatlanul járta azt az utat, amelyet az
Atya jelölt ki neki, s amelyen végig kellett mennie ahhoz, hogy nekünk
megmutassa a mennybe vezető utat. Szavai szerint az örök életre vezető út
keskeny s csak kevesen járnak rajta. Elindulok-e az úton, amelyet Jézus
mutat nekem?
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Életem Ura, Jézus Krisztus! Amikor a szentmisében a te szavadat hallgatom,
a te irántam való szeretetedre gondolok. Amikor áldozatod megújul az
oltáron, ismét csak a te végsőkig elmenő szeretetedre tudok gondolni.
Amikor pedig a szentáldozásban magamhoz veszem Testedet, akkor értem meg
igazán, hogy mennyire szeretsz engem! Szeretettel hívsz, hogy Testeddel
táplálkozzak. Hálásan fogadom el hívásodat, hogy az Oltáriszentségben
Téged vegyelek magamhoz és bennem élj!

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20140516.mp3
 

________________________________

Aktuális:
Idén is lesz Ez az a nap! fesztivál a Budapest Sportarénában május 24-én.
Bővebb információ és jegyigénylés: http://ezazanap.hu/
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum