2014. május 12., hétfő

[Evangelium] 2014-05-12

2014. május 12. – Hétfő

Abban az időben Jézus így szólt: „Én vagyok a jó pásztor. A jó pásztor
életét adja a juhokért. A béres azonban, aki nem pásztor, akinek a juhok
nem a sajátjai, otthagyja a juhokat, és elfut, amikor látja, hogy jön a
farkas. A farkas aztán elragadja és szétkergeti őket. A béres azért fut
el, mert béres, és nem törődik a juhokkal. Én vagyok a jó pásztor. Ismerem
enyéimet, és enyéim is ismernek engem, – mint ahogy az Atya ismer engem,
és én ismerem az Atyát. Életemet adom a juhokért. De más juhaim is vannak,
amelyek nem ebből az akolból valók. Ezeket is vezetnem kell. Hallgatni
fognak szavamra, és egy nyáj lesz és egy pásztor. Azért szeret engem az
Atya, mert odaadom az életemet, hogy majd ismét visszavegyem. Nem veszi el
tőlem senki, magam adom oda, mert van rá hatalmam, hogy odaadjam, és van
rá hatalmam, hogy visszavegyem. Ezt a parancsot kaptam Atyámtól."
Jn 10,11-18

Elmélkedés:

„A jó pásztor életét adja a juhokért" (Jn 10,11) – mondja Jézus a mai
példabeszédben. A következő sorokból pedig az is egyértelműen kiderül,
hogy az Úr önmagáról és küldetéséről tanít: „Én vagyok a jó pásztor. …
Életemet adom a juhokért" (Jn 10,14-15). Amikor Jézus ezeket mondja,
hallgatói nem sejtik, hogy mindez hamarosan valósággá fog válni. Jézus
mindvégig tudja, hogy azért jött a világba, hogy odaadja életét az
emberekért, s küldetése kereszthalálával valósul meg. A kereszten
valósággá válik, ami korábban elmélet, jövendölés, tanítás volt.
Gyerekkorunktól kezdve egyre többet tanulunk meg főként elméletben a
kereszténységről. Megismertük Jézus életét és tanítását a hittanórákon. A
prédikációkban sokat hallunk hitünk igazságairól és Krisztus követéséről,
valamint vallásos tartalmú könyvek segítségével mélyítjük el ismereteinket
hitünk titkairól. De mindannyiunk életében elérkezik a pillanat, amikor
rájövünk, hogy nem csak a templomban tartózkodás ideje alatt kell hinnünk
és imádkoznunk, hanem életünk minden percében az evangélium szerint kell
élnünk. Az elméleti tanítás valósággá válik bennünk, amely minden
élethelyzetben meghatározza cselekedeteinket. Vegyük fel keresztünket! –
mondja Jézus. Ezt nem elméletben, hanem csak a gyakorlatban lehet
megtenni. Kész vagyok-e odaadni életemet annak, aki feláldozta értem
életét?
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, Jézus! Körülöttem a romlás, a pusztulás sokféle jelét látom.
Önmagukat pusztító embereket és saját világukat pusztító, élhetetlenné
tevő embereket. És te engem nevezel a föld sójának, a világ sójának és a
romlást megállító sónak. Tudom, hogy ebben a világban kell élnem, de
hozzád tartozva, hogy a te örömhíred, a te tanításod, a te igazságod jó
ízét adhassam a világnak. Éljen bennem a krisztusi íz: az öröm és a
jóakarat.

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20140512.mp3
 

________________________________

Aktuális:
Kedves e-vangélium olvasók!
Ezúton értesítelek benneteket, hogy a vasárnapi televíziós szentmise
közvetítések sorában plébániánkra esett a választás. Az élő szentmise
közvetítés 2014. május 25-én, vasárnap 11 órakor kezdődik a Magyar
Televízió 1-es csatornáján. A szentmisét én fogom tartani és plébániánk
Szent Veronika ifjúsági kórusa is énekelni fog.
A közelben élőket és akiknek van rá lehetősége, szeretettel várom a
szentmisére személyesen, aki pedig a távolság miatt nem tud eljönni,
kérem, kísérje figyelemmel az adást, hogy így is találkozhassunk.
A szentmisét azokért fogom felajánlani, akik az elmúlt 2 évben támogatták
és támogatják a templom felújítását, valamint az e-vangélium olvasóiért.
Nem titok, hogy a támogatók jelentős többsége a napi e-vangélium ovasója.
Köszönet minden támogatónak! A közvetítés során minden bizonnyal az
elvégzett munka is látszani fog. Közel 70 %-os készültségben vagyunk, az
adományok függvényében folytatjuk a munkát Isten segítségével.
Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor)
2014. május 11.
A templomfelújítás támogatásának lehetőségei:
Online adomány internetes fizetésre alkalmas bankkártyával
http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
Az Adománynál válasszuk célként: templom felújítása
Utalás
Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
Megjegyzés: templom felújítása
Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002 6472
0000 0003
BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB
Sárga postai csekk kérhető tőlem a zalalovo@gmail.com címen e-mailben.
Írja meg nevét és postacímét irányítószámmal, valamint röviden jelezze,
hogy a felújítás támogatásához kér csekket.
Postai (rózsaszín) utalványon a következő címre: Zalalövői Plébánia,
H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
Megjegyzés: templom felújítása
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum