2014. május 14., szerda

[Evangelium] 2014-05-14

2014. május 14. – Szerda

Abban az időben Jézus hangos szóval hirdette: Aki bennem hisz, nem
énbennem hisz, hanem abban, aki küldött engem. Aki engem lát, azt látja,
aki küldött engem. Én világosságul jöttem e világra, hogy aki bennem hisz,
ne maradjon sötétségben. Aki hallgatja ugyan tanításomat, de nem tartja
meg, azt nem én ítélem el, mert hiszen nem azért jöttem, hogy elítéljem a
világot, hanem hogy megváltsam a világot. Van bírája annak, aki megvet, és
nem fogadja el tanításomat. A tőlem hirdetett ige ítéli el őt az utolsó
napon. Mert én nem magamtól beszéltem, hanem az Atya, aki küldött engem,
hagyta meg nekem, hogy mit mondjak és mit hirdessek. Tudom, hogy az ő
parancsa örök élet. Amit tehát hirdetek, úgy hirdetem, amint az Atya
mondta nekem.
Jn 12,44-50

Elmélkedés:

A mai evangéliumban Jézus saját hivatásáról mond beszédet, amelyben
megerősíti, hogy ő a mennyei Atya küldötte. Egyetlen vágya az, hogy
teljesítse azt, amit az Atya rábízott. Az Atya és a Fiú közti szoros
kapcsolat következményeként a Jézushoz való viszonyunk – szembefordulásunk
vagy ráhagyatkozásunk – egyúttal állásfoglalást jelent a mennyei Atyával
szemben vagy mellette.
Helyezzük nagyobb összefüggésbe e részt! Mai szakaszunk tulajdonképpen
Jézusnak a néphez intézett utolsó beszéde, s ezzel mintegy lezárul az ő
nyilvános működése. Ezt követően a János evangélium 13. fejezetében már az
utolsó vacsora termében találjuk magunkat a lábmosásnál.
A nép tehát megismerhette Jézust, aki három éven keresztül lépett fel a
nyilvánosság előtt. Láthatták, amint mindjárt az elején tanítványokat vesz
maga mellé, de nem csak őket tanította, hanem minden alkalmat megragadott,
hogy a néphez is szóljon. Láthatták a csodás gyógyításokat is, és sok más
csodát, amely azt bizonyította, hogy valóban isteni képességekkel
rendelkezik. És most, nyilvános működésének végén, közvetlenül
szenvedésének kezdete előtt az embereknek állást kell foglalniuk Jézus
személyével kapcsolatban. Hisznek-e benne? Hisznek-e a világosság igaz
szavában? Hisznek-e a megváltásban és a bűnök bocsánatában? Hisznek-e az
Atyában, aki Jézust küldte? Hisznek-e az örök életben? E kérdések ma nekem
szólnak.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Adj nekünk, Istenünk, alázatosságot, reményt és erős hitet! Add, hogy a
szeretet Lelke, a te Lelked ékesítsen minket; közelednünk, mert ez minden
parancs foglalata és beteljesítése. Segíts, hogy a békesség és az
egyetértés fiai lehessünk, és így méltók legyünk rá, hogy boldognak
nevezzen minket szent Fiad!

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20140514.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum