2018. április 20., péntek

[Napi e-vangelium] 2018-04-20

2018. április 20. - Péntek

Amikor Kafarnaumban Jézus az élet kenyerének mondta önmagát, vita
támadt a zsidók között: "Hogyan adhatja ez testét eledelül nekünk?" -
kérdezték. Jézus így felelt nekik: "Bizony, bizony, mondom nektek: Ha
nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok az ő vérét, nem lesz
élet bennetek. Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, annak
örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon. Az én testem
valóban étel, és az én vérem valóban ital. Aki eszi az én testemet, és
issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az
utolsó napon. Az én testem ugyanis valóban étel és az én vérem valóban
ital. Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az bennem marad
és én őbenne. Amint engem az élő Atya küldött, és én az Atya által
élek, úgy az is, aki engem eszik, énáltalam él. Ez a mennyből
alászállott kenyér. Nem az, amelyet atyáitok ettek, és meghaltak. Aki
ezt a kenyeret eszi, örökké él." Így tanított Jézus a kafarnaumi
zsinagógában.
Jn 6,52-59
Elmélkedés:
Jézus eucharisztikus beszéde folytatódik a mai evangéliumban, amelyet a
csodálatos kenyérszaporítás után mondott. A tanítás legfontosabb,
legtitokzatosabb kijelentése az, hogy a kenyér, amelyet ad, az ő
valóságos teste. A hallgatóság nem érti Jézus szavait, mert még sohasem
hallottak olyanról, hogy egy ember teste a másik ember számára étel
legyen. A törvényt jól ismerő írástudók e tanítást hallva kérdezik meg
Jézustól, "hogyan adhatja saját testét eledelül?" Válaszában Jézus
megerősíti, hogy az ő teste valóban étel és az ő vére valóban ital.
Kijelentését azok értik, akik hisznek istenségében, s nem csupán egy
embert látnak benne.
Félreérthetetlen, amit Jézus mond: az Oltáriszentségben jelenlévő
testét ennünk kell és vérét innunk kell. Az Oltáriszentség
tiszteletével kapcsolatban sok szép vallási hagyományunk van.
Gondolhatunk a körmenetekre, amelyeket úrnapján vagy húsvétkor tartunk,
de a szentségimádásra is az Oltáriszentség előtt. Bár Jézus nem
parancsolta meg, hogy ilyeneket tartsunk, mégis helyes, ha ragaszkodunk
ezekhez a hitünket erősítő szertartásokhoz. Azt viszont kifejezetten
kérte, megparancsolta, hogy "vegyétek és egyétek" és "vegyétek és
igyátok." Az Istennel való egyesülés teljessége az, amikor szent testét
magunkhoz vesszük. Éljünk a szentáldozás lehetőségével! Az Eucharisztia
titok számunkra, amelyet talán akkor érthetünk meg, ha nem csupán
hisszük Jézus jelenlétét, hanem valóban vele táplálkozunk.
(c) Horváth István Sándor


Imádság:
Mindenható uralkodónk, ki mindent nevedért teremtettél, ételt és italt
adtál az embereknek, hogy élvezzék, nekünk pedig lélek szerinti ételt
és italt adtál, és örök életet Szolgád által! Mindenekelőtt azért adunk
hálát néked, mert hatalmas vagy! Dicsőség néked mindörökké!


A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/

A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20180420.mp3
_______________________________________________
Evangélium365
http://www.evangelium365.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum