2016. május 9., hétfő

[Evangelium] 2016-05-09

2016. május 9. – Hétfő

Amikor az utolsó vacsorán Jézus elmondta búcsúbeszédét, tanítványai
megjegyezték: „Most nyíltan beszélsz, nem hasonlatokban. Most elismerjük,
hogy mindent tudsz, és nincs szükség rá, hogy valaki is kérdezzen. Ezért
hisszük, hogy Istentől jöttél." Jézus így felelt: „Most hisztek? Eljön az
óra – már el is jött –, amikor szétszéledtek, ki-ki a maga útján, és engem
magamra hagytok. De én nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van. Mindezt
azért mondtam nektek, hogy békességet találjatok bennem. A világban
üldözést szenvedtek; de bízzatok! Én legyőztem a világot."
Jn 16,29-33

Elmélkedés:

Az utolsó vacsorán mondott beszédében Jézus arra törekedett, hogy
felkészítse övéit arra az időszakra, amikor ő már nem lesz velük. Így
fogalmaz: „A világban üldözést szenvedtek; de bízzatok! Én legyőztem a
világot." Figyelmeztetés és bátorítás is ez egyben. Vajon Jézus miért érzi
szükségesnek, hogy a rájuk váró nehézségekre figyelmeztesse és egyúttal a
kitartás fontosságára emlékeztesse tanítványait egy olyan helyzetben,
amikor ők kifejezetten megvallották hitüket? Hiszen szavai azt követően
hangzanak el, hogy tanítványai örömmel jelentették ki: „Hisszük, hogy
Istentől jöttél." Hitvallásuk azt sugallja, hogy a Jézussal töltött
mintegy három esztendő nem volt hiábavaló. A Mester tanítása meghozta
gyümölcsét. Jézus szándéka, hogy elindítsa őket a hit útján, megvalósulni
látszik. Miért hangzik el mégis a figyelmeztetés?
A tanítványok valóban sokat haladtak előre a hit útján, de még hátra van
hitük legnagyobb próbája, Jézus halála, majd pedig a másik próbatétel az
lesz számukra, hogy hitükért bántalmazni, üldözni fogják őket. Erre
szeretné Jézus felkészíteni őket. Ezért bátorítása nem szólhat másról,
mint az ő győzelméről a világ fölött. Az ő segítségével minden követője
képes arra, hogy hűséggel kitartson a hitben. Az Úr imája, figyelmeztetése
és bátorítása nekem is szól.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Boldogabbak legyenek az emberek Uram, érezze és tudja meg mindenki, akit
ma elém küldesz, legyen akár ellenség vagy jó barát, hogy csak a javát
akarom, és őszintén megbízhat bennem. Kérlek, adj erőt, hogy a mai napom
utolsó percéig mindenkivel csak jót tehessek, hogy elviselhetőbbé, jobbá
váljék a világ s körülöttem boldogabbak legyenek az emberek!

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20160509.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum