2015. január 3., szombat

[Evangelium] 2015-01-03

2015. január 3. - Szombat

Abban az időben, amikor Keresztelő János látta, hogy Jézus közeledik
feléje, így szólt: „Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűneit! Ő
az, akiről azt mondtam: Utánam jön egy férfi, aki megelőz engem, mert
előbb volt, mint én. Én sem ismertem őt, de azért jöttem, és azért
keresztelek vízzel, hogy megismertessem őt Izraelben." János azután így
folytatta tanúságtételét: „Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszáll
rá a Lélek, és rajta marad. Én sem ismertem őt, de aki küldött, hogy
vízzel kereszteljek, az mondta nekem: Akire látod, hogy rászáll a Lélek,
és rajta marad, ő az, aki Lélekkel keresztel. Én láttam, és tanúskodom
arról, hogy ő az Isten Fia!"
Jn 1,29-34

Elmélkedés:

Keresztelő János tanúságtétele folytatódik a mai evangéliumi részletben. A
Keresztelő itt már nem csak egy kisebb csoport vagy néhány személy, hanem
nagyobb számú nép előtt jelenti ki Jézusra mutatva: „Íme, az Isten
Báránya, aki elveszi a világ bűneit!" (Jn 1,29). Ezt követően arról
beszél, hogy megkeresztelkedése alkalmával látta Jézusra szállni a
Szentlelket, majd kijelenti: „Én tanúskodom arról, hogy ő az Isten Fia!"
(Jn 1,34). Míg a küldöttek előtt titokzatosan beszélt, most a nép előtt
egészen nyíltan szól, tanúskodásának tartalmát bárki könnyen megértheti.
Mivel igazolja Keresztelő János, hogy igaz a tanúskodása? Először egy
látható jelre, a keresztelésekor Jézusra galamb alakjában leszálló
Szentlélekre hivatkozik, ő látta ezt a jelet. Majd pedig egy
természetfeletti dologról tesz említést: isteni kinyilatkoztatásból tudja,
hogy az az ember fog Szentlélekkel keresztelni, akire leereszkedik, s akin
rajta marad a Lélek. Amikor az evangélista ebben a formában leírja
Keresztelő János tanúságtételét, ő már tudja, hogy a hit természetfeletti
kinyilatkoztatásra és az ezt igazoló látható jelre, jelekre épül. A
Keresztelő a jelet látva meggyőződhetett arról, hogy a neki adott
kinyilatkoztatás valóban igaz, azaz beteljesedett.
Ha felismerem a jeleket, melyeket Isten mutat, eljutok a hitre.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, vigyél el oda, ahova akaratod szerint mennem kell! Hadd találkozzam
azokkal, akikkel akaratod szerint találkoznom kell!. Add tudtomra azt,
amit akaratod szerint mondanom kell! És add, hogy ne legyek akaratod
akadálya!

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-01-03
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20150103.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum