2012. május 12., szombat

[Evangelium] 2012-05-12

2012. május 12. – Szombat

Búcsúbeszédében Jézus így szólt övéihez: „Ha a világ gyűlöl titeket,
tudjátok meg: engem előbb gyűlölt. Ha a világból volnátok, szeretne
titeket a világ, mint övéit. De ti nem vagytok a világból, mert
kiválasztottalak titeket a világból; ezért gyűlöl benneteket a világ.
Emlékezzetek vissza tanításomra: nem nagyobb a szolga uránál! Ha engem
üldöztek, titeket is üldözni fognak. Ha az én tanításomat megtartották, a
tiéteket is megtartják. Mindezt miattam teszik veletek, mert nem ismerik
azt, aki küldött engem."
Jn 15,18-21

Elmélkedés:

Az utolsó vacsorán arra figyelmezteti a jelenlévőket Jézus, hogy
tanítványaira is ugyanaz a sors vár majd, mint őrá. Ha őt és tanítását
elfogadják, akkor a tanítványokat is. Ha Jézust üldözték, akkor a
tanítványoknak is üldözésben lesz részük Jézusban való hitük miatt. A
tanítvány részéről azonban nem csupán passzív sorsközösség-vállalásról
vagy tehetetlen belenyugvásról van szó, hanem annak megértéséről és
elfogadásáról, hogy a nehézségek és üldözések ellenére is örömteli lehet
életük, ha kitartanak az Úr mellett és hűségesek maradnak hitükhöz. A
tanítvány részéről ez a pozitív magatartás abban nyilvánul meg, hogy Jézus
példája és akarata szerint imádkozik üldözőiért és megbocsát nekik. A
nehézségek idején gondoljunk Szent Pál szavaira, amely szerint semmilyen
nehézség, üldöztetés nem szakíthat el minket Krisztus szeretetétől. Ha
Krisztussal és érte vállaljuk az üldözéseket, szomorúságunk örömre fog
változni.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Kérlek Téged, Jézus Krisztusom, legyen a Te szenvedésed az én erősségem,
mely véd, őriz, oltalmaz az élet nehézségeiben. Vérednek hullása legyen
vétkem lemosója, halálod legyen örök dicsőségem, feltámadásod pedig
táplálja bennem a reményt, hogy én is az örök boldogság részese leszek,
aki élsz és uralkodol mindörökkön örökké.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum