2012. május 8., kedd

[Evangelium] 2012-05-08

2012. május 8. – Kedd

Az utolsó vacsorán mondott beszédében Jézus így szólt tanítványaihoz:
„Békességet hagyok rátok. Az én békémet adom nektek. Nem úgy adom, ahogy a
világ adja nektek. Ne nyugtalankodjék szívetek, és ne csüggedjen! Hiszen
hallottátok, hogy azt mondtam: Elmegyek, de visszajövök hozzátok. Ha
szeretnétek engem, örülnétek annak, hogy az Atyához megyek, mert az Atya
nagyobb nálam. Előre megmondtam nektek, mielőtt megtörténnék, hogy ha majd
bekövetkezik, higgyetek. Már nem sokat beszélek veletek, mert jön a világ
fejedelme. Rajtam ugyan nincs hatalma; hogy azonban megtudja a világ, hogy
szeretem az Atyát: úgy cselekszem, amint az Atya meghagyta nekem."
Jn 14,27-31a

Elmélkedés:

Békességet hagyok rátok. Az én békémet adom nektek – mondja Jézus az
utolsó vacsorán. A vallásos és rendszeres szentírásolvasó számára nem
előzmény nélküliek e szavak, hanem azonnal észreveszi, hogy az ószövetségi
idők jövendölései beteljesednek azáltal, hogy Jézus ajándékba adja a
világnak és az emberiségnek az igazi a békét. A prófétai jövendölésekben
sokszor előkerül a gondolat, hogy a messiáskirály elérkezésével és Isten
uralmának megvalósulásával elérkezik a földre a békesség. Izajás például a
„béke fejedelmének" jöveteléről beszél, Mikeás pedig azt mondja az
eljövendőről, hogy „ő maga lesz a béke". A jövendölések megvalósulását
először akkor tapasztalja meg a világ, amikor Jézus születésekor az
angyalok békét hirdettek a jóakaratú embereknek. Ahol pedig Jézus fellép,
ott a béke is megjelenik, bár tanítása felforgatja ennek a világnak a
rendjét, hogy az isteni béke költözzön helyébe. Találjuk meg
boldogságunkat a békességszerzésben!
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, Istenem, őrizz meg engem attól, hogy valaha is terhesnek érezzem a
munkát, vagy kedvetlen legyek hivatásomban. Adj kitartást, örömet, mellyel
végzem a munkámat, valamint hasznosan, jól gazdálkodjam az idővel, ne
fecséreljem el haszontalan beszélgetéssel, vagy időtöltéssel. Adj nekem
oly erős szeretetet, hogy az, amit mára rendeltél nekem, ne teher legyen,
hanem öröm.

________________________________

Aktuális:
Kedves barátaim!
Egy pályázat segítségével sikerülhet összehozni egy miserend
mobil-alkalmazást. Csak annyit kellene tenni a Facebook használóknak, hogy
az alábbi oldalon küldetek először egy Tetszik (Like) gombot, majd pedig a
Szavazás a projektekre listában megkeresitek a miserend.hu részt és
küldetek egy szavazatot.
http://www.facebook.com/mobinga.hu/app_131119970344243
Okostelefon alkalmazás ügyben hamarosan jelentkezem még, most ezt a
miserendet kellene elindítanunk.
Köszönöm, hogy szavaztok! István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum