2012. május 10., csütörtök

[Evangelium] 2012-05-10

2012. május 10. - Csütörtök

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: „Amint engem szeret az Atya, úgy
szeretlek én is titeket. Maradjatok meg az én szeretetemben! Ha
megtartjátok parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, ahogy én is
megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket
azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
teljes legyen."
Jn 15,9-11

Elmélkedés:

A szőlőtőről és a szőlővesszőkről szóló jézusi példabeszéd folytatása a
mai evangéliumi rész, amelyből megtudjuk, hogy a szeretet az az éltető
erő, amely összekapcsolja Jézust és a benne hívőket. A szeretet folyamatos
és kölcsönös áramlása jelenti az Isten és az ember közti kapcsolat
alapját. Krisztushoz fűző szeretetünknek egyrészt folyamatosnak kell
lennie, mert ha megszűnik, a kapcsolatunk is megsérül. E szeretetet
ugyanakkor jellemzi a kölcsönösség is. Jézus szeret minket, és mi
viszonozzuk az ő szeretetét. Amikor a szeretetnek ilyen formájú megélésére
törekszünk, akkor nem kevesebbre vállalkozunk, mint hogy olyan szeretet
kössön össze minket Jézussal, amilyen szeretet összekapcsolja az Atyát és
a Fiút. Jézus szavai igazak: Amint engem szeret az Atya, úgy szeretlek én
is titeket. Viszonozzuk Jézus szeretetét olyan gyermeki engedelmességgel,
ahogyan ő szereti az Atyát! Lehet-e bármi is fontosabb életünkben, mint
megmaradni ebben a szeretetben?
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Istenünk, szeretettel valósítsd meg ránk vonatkozó akaratodat azáltal,
hogy mindennap irgalmas karjaidba veszel minket. Irgalmad nélkül
elvesznénk és elveszítenénk legnagyobb ajándékodat, az örök életet.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum