2011. február 24., csütörtök

[Evangelium] 2011-02-24

2011. február 24. – Csütörtök, Szent Mátyás apostol

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: „Amint engem szeret az Atya, úgy
szeretlek én is titeket. Maradjatok meg az én szeretetemben! Ha
megtartjátok parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, ahogy én is
megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket
azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök
ezzel teljes legyen. Az az én parancsom, hogy szeressétek egymást,
amint én szerettelek titeket! Nagyobb szeretete senkinek sincs annál,
mint annak, aki életét adja barátaiért. Ti barátaim vagytok, ha
megteszitek, amit parancsolok nektek. Nem mondalak titeket többé
szolgának, mert a szolga nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak
mondalak benneteket, mert mindazt, amit hallottam Atyámtól, tudtul
adtam nektek. Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak
titeket; és arra rendeltelek, hogy elmenjetek és gyümölcsöt hozzatok:
maradandó gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja
nektek. Azt parancsolom nektek, hogy szeressétek egymást!"
Jn 15,9-17


Elmélkedés:
Az Apostolok Cselekedetei szentírási könyv beszámol arról, hogy Jézus
mennybemenetelét követően, de még a Szentlélek pünkösdi eljövetele
előtt a tizenegy apostol gyűlést tart, amelyen a Jézust eláruló Júdás
helyett Mátyás választják meg a testület tizenkettedik tagjává (ApCsel
1,15-26).
Mátyás tehát eredetileg nem tartozott a Jézus által választott
tizenkettő közé, de ő is a tanítványok nagyobb csoportja közé
tartozott, akik mindig Jézussal és az apostolokkal voltak (ApCsel
1,21). A leírás a választás céljaként megemlíti, hogy a megválasztott
személy feladata, hogy a többi apostollal együtt tanúskodjon Jézus
feltámadásáról. Az apostolok küldetése tehát az, hogy elmenjenek az
egész világra és hirdették Krisztus feltámadását és Evangéliumát. E
küldetés végzéséhez kapnak megerősítést az apostolok pár nap múlva,
Pünkösdkor, amikor kiárad rájuk a Szentlélek. Ettől kezdve Krisztus
barátaiként és szeretetétől indítva, s immár a Szentlélek által is
megerősítve, elindulnak, hogy hirdessék azt a szeretetet, amelyet
Mesterüktől tanultak, s amelynek véső nagy jele az Úr kereszthalála és
a feltámadása. Jézus bennünket is kiválaszt, meghív, hogy róla
tanúskodjunk a világban.
© Horváth István Sándor


Imádság:
Himnusz Szent Mátyás apostol ünnepén
Mátyás, téged külön csoda
emelt a szent apostolok
áldott karába, isteni
útmutatás és rendelés.
Eltávozott az áruló,
kötélen, ágon lelt halált,
szent rangját nem becsülte meg,
sem Krisztus szent szeretetét.
Krisztus kegyelme rád maradt,
a méltatlan helyébe lépsz,
Péter szól, ám a Lélek az,
ki intéz szót és sorsvetést.
Te vállalod a küldetést,
pogányoknak hogy vidd a fényt,
Jézust hűséggel hirdeted,
majd érte ontod véred is.
Boldog tanítvány, légy velünk,
hogy mindig szíves-örömest
járjunk a Lélek útjain,
kövessük, bárhová vezet
A Háromság áldott legyen,
és adja meg, hogy általad
az égbe jussunk; boldogan
zengjük majd ott dicséretét. Ámen.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum