2008. április 18., péntek

[Evangelium] 2008-04-18

2008. április 18. - Péntek

Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: "Ne nyugtalankodjék a
szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek! Atyám házában sok
hely van. Ha nem így lenne, mondtam volna-e: "Elmegyek, és helyet készítek
nektek?" Ha majd elmegyek, és helyet készítek nektek, ismét eljövök, és
magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én vagyok. Hiszen
ismeritek az utat oda, ahová én megyek!" Ekkor Tamás így szólt: "Uram, mi
nem tudjuk, hová mégy; hogyan ismerhetnénk hát az utat?" Jézus ezt
felelte: "Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem juthat el az
Atyához, csak általam."
Jn 14,1-6

Elmélkedés:

Nyilvános működésének esztendeiben Jézus mindig úton volt. Járta a
falvakat és a városokat, a poros utakat, de közben utat talált az emberek
szívéhez is. Útitársakat gyűjtött maga mellé, akiket meghívott, hogy közös
úton járjanak. Sokakat hívott, de nem mindenki indult el vele. Új utakat
mutatott az embereknek: a megtérés útját, a gyógyulás útját, a
próbatételek útját, az igazság útját. A sötétség és a bűn tévútjáról
igyekezett letéríteni az embereket. Ő maga is végigment a szenvedés
keresztútján, aztán pedig elindult a feltámadás útján. Fáradhatatlanul
járta azt az utat, amelyet az Atya jelölt ki neki, s amelyen végig kellett
mennie ahhoz, hogy nekünk megmutassa a mennybe vezető utat. Elindulok-e az
úton, amelyet Jézus mutat nekem?
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Jóságos Istenem, hálás szível köszönöm Neked mindazt, amivel mindennap
elhalmozol Jóságodból, köszönök mindent azok helyett és nevében is, akik
ezt nem teszik meg. Édes Jézusom, határtalan Jóság! Milyen sokat tettél
azért, hogy az emberek viszontszeressenek. Miként lehetséges mégis, hogy
sokan nem szeretnek Téged? Szent kegyelmeddel eltökélem, hogy amennyire
csak képes vagyok, szeretlek Téged mindenek fölött! Ámen.


________________________________

Aktuális:
Kedves barátaim!
Úgy tűnik, hogy ezen a héten elérjük a 14 ezres számot a listatagság
számának tekintetében. Hagyományainkat folytatva a 14 ezredik feliratkozó,
valamint aki őneki ajánlja az e-vangéliumot, egy-egy bibliát kap
ajándékba.
Köszönöm, hogy ajánljátok ismerőseiteknek a listát és terjesztitek az
e-vangéliumot.
Szeretettel: István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum