2008. április 15., kedd

[Evangelium] 2008-04-15

2008. április 15. - Kedd

Abban az időben a templomszentelés ünnepét ülték Jeruzsálemben. Tél volt.
Jézus éppen a templomban járt, Salamon oszlopcsarnokában. A zsidók
körülvették őt, és megkérdezték: "Meddig tartasz még bizonytalanságban
minket? Ha te vagy a Messiás, mondd meg nekünk nyíltan!" Jézus így felelt:
"Mondtam már nektek, de nem hiszitek el. Cselekedeteim, amelyeket Atyám
nevében művelek, tanúságot tesznek rólam. De ti nem hisztek, mert nem
vagytok juhaim közül valók. Az én juhaim hallgatnak szavamra. Ismerem
őket, és ők követnek engem. Én örök életet adok nekik. Nem vesznek el
soha, és senki sem ragadja el őket kezemből. Atyám, aki nekem adta őket,
hatalmasabb mindenkinél: senki sem ragadhatja el őket Atyám kezéből. Én és
az Atya egy vagyunk."
Jn 10,22-30

Elmélkedés:

A szamariai asszony, akitől Jákob kútjánál vizet kér Jézus, egy
beszélgetés során megérti, hogy Jézus a Messiás, s ezt örömmel mondja el a
város lakóinak. A vakon született ember, miután Jézus segítségével látni
kezd, örömmel fejezi ki hitét, s ismeri fel gyógyítójában a Messiást.
Egyeseket a tanítás, másokat pedig a csodák vezetnek el a Messiás
felismerésére. Ugyanakkor vannak olyanok is, akiknek mindez nem elég.
Róluk olvasunk a mai evangéliumban. Újabb bizonyítékot, újabb csodát
akarnak, de az Úr nem teljesíti kérésüket. Mindazok a jelek, ugyanis,
amelyeket véghezvisz, elegendőek ahhoz, hogy eljusson valaki a hitre. Ne
követeljünk újabb bizonyítékokat, hanem engedelmeskedjünk hittel a mi
Urunknak!
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Szánd Uram, a szenvedőket,
Szánd, Uram, az éhezőket,
Hiszen ez a te világod!

Add, hogy mi értük éljünk,
Add, hogy dolgozhassunk értük,
s jöjjön el a te országod!

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum