2008. április 14., hétfő

[Evangelium] 2008-04-14

Jn 10,11-18

Abban az időben Jézus így szólt: "Én vagyok a jó pásztor. A jó pásztor
életét adja a juhokért. A béres azonban, aki nem pásztor, akinek a juhok
nem a sajátjai, otthagyja a juhokat, és elfut, amikor látja, hogy jön a
farkas. A farkas aztán elragadja és szétkergeti őket. A béres azért fut
el, mert béres, és nem törődik a juhokkal. Én vagyok a jó pásztor. Ismerem
enyéimet, és enyéim is ismernek engem, - mint ahogy az Atya ismer engem,
és én ismerem az Atyát. Életemet adom a juhokért. De más juhaim is vannak,
amelyek nem ebből az akolból valók. Ezeket is vezetnem kell. Hallgatni
fognak szavamra, és egy nyáj lesz és egy pásztor. Azért szeret engem az
Atya, mert odaadom az életemet, hogy majd ismét visszavegyem. Nem veszi el
tőlem senki, magam adom oda, mert van rá hatalmam, hogy odaadjam, és van
rá hatalmam, hogy visszavegyem. Ezt a parancsot kaptam Atyámtól."
2008. április 14. - Hétfő

Elmélkedés:

Én vagyok a jó pásztor és életemet adom a juhokért - mondja Jézus a mai
evangéliumban. Az Úr kereszthalála mutatja, hogy Jézus mennyire komolyan
gondolta mindezt. Amikor elérkezett a pillanat, hogy az Atya akaratának
engedelmeskedve oda kell adni életét a mi megváltásunkért és
üdvösségünkért, akkor nem nem késlekedett. Az Atya iránti szeretet mellett
az irántunk való szeretet is erre ösztönözte. Nem nem fél és nem félti
önmagát, hanem értünk aggódik és utánunk jön, ha látja, hogy bűneink miatt
rossz úton járunk. Nagyon ostobának kellene lennünk ahhoz, ha ezen utánunk
induló szeretet elől el akarnánk rejtőzni, s nem engednénk, hogy Ő
vezessen minket az üdvösség útján.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Adj nekem, Uram
buzgalmat - téged keresni,
bölcsességet - téged követni
lelket - téged ismerni,
tekintetet - téged látni,
életet - mely néked tetszik,
kitartást a végsőkig,
és boldog véget!
Gaston Phébus gróf imája

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum