2008. április 16., szerda

[Evangelium] 2008-04-16

2008. április 16. - Szerda

Abban az időben Jézus hangos szóval hirdette: Aki bennem hisz, nem
énbennem hisz, hanem abban, aki küldött engem. Aki engem lát, azt látja,
aki küldött engem. Én világosságul jöttem e világra, hogy aki bennem hisz,
ne maradjon sötétségben. Aki hallgatja ugyan tanításomat, de nem tartja
meg, azt nem én ítélem el, mert hiszen nem azért jöttem, hogy elítéljem a
világot, hanem hogy megváltsam a világot. Van bírája annak, aki megvet, és
nem fogadja el tanításomat. A tőlem hirdetett ige ítéli el őt az utolsó
napon. Mert én nem magamtól beszéltem, hanem az Atya, aki küldött engem,
hagyta meg nekem, hogy mit mondjak és mit hirdessek. Tudom, hogy az ő
parancsa örök élet. Amit tehát hirdetek, úgy hirdetem, amint az Atya
mondta nekem.
Jn 12,44-50

Elmélkedés:

Az emberek és a mennyei Atya közti közvetítő szerepéről beszél Jézus. Tőle
tudjuk, hogy Isten a mi Atyánk, akitől Jézus elhozza az örök életre
meghívó tanítást. Elhozza a megváltás s a hit világosságát. Aki
visszautasítja mindezt, az az Atya ajándékát veti el magától. Jézus
közvetítő tevékenységének köszönhetően Isten-keresésünk nem hiábavaló és
eredménytelen emberi erőlködés. Isten közeledik felénk, hogy könnyebb
legyen nekünk a felismerés, a hit, a szeretet megtapasztalása. Isten talál
ránk, hogy elárasszon miket a megbocsátással. Ha hittel elfogadom az Atya
küldöttének, Jézusnak szavát, akkor az Atyának engedelmeskedem. Jézus
halálig elmenő engedelmessége legyen példa számomra!
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Én Istenem! Felajánlom magamat égő áldozatul irgalmas szeretetednek, hogy
életem a tökéletes szeretet egyetlen hősi tette legyen. Könyörgök Hozzád,
hogy a Benned rejlő végtelen szeretetnek árját öntsd át lelkembe, hogy az
engem felemésszen, és a Te szeretetednek vértanújává tegyen.
Igen, így akarok elkészülni rá, hogy Előtted megjelenhessek: a szeretet
mártírhalálával akarok meghalni, s így egyenest a Te irgalmas szereteted
karjaiba repülni.
Lisieux-i Szent Teréz


________________________________

Aktuális:
XXIX. Budapest - Márianosztra Országos Ifjúsági Zarándoklat
2008. május 1-3.
2008. május 1-én 29. alkalommal vágunk neki a Budapest és Márianosztra
közötti útnak. Az idén magát a Bibliát helyezzük a középpontba.
Gyere Te is! Gyertek Ti is!
Ha még soha nem voltál...
Ha már egyszer majdnem eljöttél...
Ha már voltatok és jó volt...

www.marianosztra.zarandoklat.hu
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum