2008. április 17., csütörtök

[Evangelium] 2008-04-17

2008. április 17. - Csütörtök

Miután a húsvéti vacsorán Jézus megmosta tanítványai lábát, így szólt
hozzájuk: "Bizony, bizony, mondom nektek: Nem nagyobb a szolga uránál, sem
a küldött küldőjénél. Boldogok vagytok, ha ezt megértitek, és így is
cselekedtek. Nem mindnyájatokról mondom ezt. Ismerem azokat, akiket
választottam. De be kell teljesednie az írásnak: "Akivel megosztottam
kenyeremet, sarkát emelte ellenem." Előre megmondom, mielőtt megtörténnék,
hogy amikor megtörténik, higgyétek, hogy én vagyok. Bizony, bizony, mondom
nektek: aki befogadja azt, akit én küldök, engem fogad be; aki pedig engem
fogad be, azt fogadja be, aki küldött engem."
Jn 13,16-20

Elmélkedés:

Jézus szolgálni jön erre a világra. A nagycsütörtöki utolsó vacsorán az
apostolok lábát megmosó Jézus tanúságot tesz arról, hogy az emberek akarja
szolgálni, majd másnap, nagypénteken, amikor engedelmesen vállalja a
kereszthalált, a mennyei Atya szolgájának bizonyul. Mindkét cselekedet
esetében azt kell mondanunk, hogy nem csupán jelképes tettekről van. Az Úr
azt kéri tőlünk, hogy ugyanezt tegyük. Szolgáljuk embertársainkat és
életünket állítsuk Isten szolgálatába. De nem két, különböző dologról van
itt szó, hanem arról, hogy az embereket szolgálva Istennek szolgálunk. Így
volt ez Jézus megváltó halálakor, és ez történik akkor is, amikor Jézus
szolgálatát folytatom.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Mindenható Isten tiszta szívből kérünk,
Fogadd imádságunk, buzgó könyörgésünk.
Amit eddig végzett töredelmes lelkünk,
Vagy amit mulasztva eddig még nem tettünk,
Pótolja szent Fiad drágalátos Vére,
Legyen buzgó lelkünk megszentelésére.
Tedd boldoggá Isten, aki remél Benned,
Szenvedő hazánkról töröld le a könnyet.
Add meg híveidnek kik a sírba tértek,
Adjon drága Jézus örök üdvösséget. Ámen.


________________________________

Aktuális:
Kedves barátaim!
Úgy tűnik, hogy ezen a héten elérjük a 14 ezres számot a listatagság
számának tekintetében. Hagyományainkat folytatva a 14 ezredik feliratkozó,
valamint aki őneki ajánlja az e-vangéliumot, egy-egy bibliát kap
ajándékba.
Köszönöm, hogy ajánljátok ismerőseiteknek a listát és terjesztitek az
e-vangéliumot.
Szeretettel: István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum