2007. november 6., kedd

[Evangelium] 2007-11-06

2007. november 6. - Kedd

Jézus egyszer egy előkelő farizeus házában ebédelt. A vendégek közül
megszólalt valaki: "Boldog, aki asztalhoz ülhet Isten országában". Jézus a
következő példabeszéddel válaszolt: "Egy ember nagy lakomát rendezett.
Sokakat meghívott. Amikor eljött a lakoma ideje, elküldte szolgáját, és
ezt üzente a meghívottaknak: "Jöjjetek! Minden készen van." De azok sorra
mentegetőzni kezdtek. Az első azt üzente: "Földet vettem. El kell mennem,
hogy megnézzem. Kérlek, ments ki engem!" A másik azt mondta: "Öt iga ökröt
vettem, ki kell próbálnom. Kérlek, ments ki engem!" Egy további így szólt:
"Most nősültem, nem mehetek." A szolga hazatért, jelentette mindezt
urának. A házigazda haragra lobbant. Meghagyta szolgájának: "Menj ki
azonnal a város tereire és utcáira, és vezesd be ide a szegényeket,
bénákat, vakokat, sántákat!" A szolga jelentette: "Uram, parancsodat
teljesítettem, de még mindig van hely." Az úr akkor megparancsolta a
szolgának: Menj ki az országutakra és a sövények mentére, és kényszeríts
be mindenkit, hogy megteljék a házam! Mondom nektek: Senki sem ízleli meg
lakomámat azok közül, akik hivatalosak voltak."
Lk 14,15-24

Elmélkedés:

Olcsó kifogások keresése és ostoba mentegetőzés jellemzi a meghívottakat,
akik nem akarnak részt venni az ünnepségen. Mindez mögött pedig a
kegyetlen visszautasítás húzódik meg. Mert a szeretetteljes hívásnak nem
kell feltétlenül engedelmeskedni. A lakomán való részvétel nem kötelező
senki számára. Szabadon el lehet fogadni, de akár vissza is lehet
utasítani. Nem arról van szó tehát, hogy valaki eleve méltatlan és ezért
nem is kap meghívást, hanem arról, hogy mindenki meghívott, de egyesek
méltatlanná teszik saját magukat. Mindkettőnek következménye van, amelyet
a szabad döntést hozó személynek vállalnia kell. A hívás elfogadása tesz
jelenlévő vendéggé az Isten által rendezett lakomán.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Istenem, te minden ember szívébe beleoltottad a reményt, de keresztény,
természetfeletti reményt csak te adhatsz nekünk. Add meg nekem ezt az
erősséget, add meg minden nekem kedvesnek és minden hívő léleknek!
Add, hogy ez egész életünket, szenvedésünket és halálunkat fényesebbé
tegye, átváltoztassa, s nekünk ebben az életben, különösen a csalódások és
gondok napjaiban, benső erőt és bízó bátorságot adjon!

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum