2017. május 13., szombat

[Napi e-vangelium] 2017-05-13

2017. május 13. - Szombat

Az utolsó vacsorán Jézus így szólt tanítványaihoz: "Ha ismernétek
engem, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek őt, és
látjátok." Fülöp megjegyezte: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és ez
elég nekünk." Jézus így válaszolt: "Már olyan régóta veletek vagyok, és
nem ismersz engem, Fülöp? Aki engem lát, az látja az Atyát is. Hogyan
mondhatod hát: Mutasd meg nekünk az Atyát? Nem hiszed talán, hogy én az
Atyában vagyok, és az Atya énbennem? A szavakat, amelyeket hozzátok
intézek, nem magamtól mondom, és a tetteket is Atyám cselekszi, aki
bennem van. Higgyétek el, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya
énbennem! Ha másért nem, legalább a tetteimért higgyétek! Bizony,
bizony, mondom nektek: Aki hisz bennem, ugyanazokat a tetteket fogja
végbevinni, amelyeket én cselekszem, sőt még nagyobbakat is tehet
azoknál, mert én az Atyához megyek. Bármit kértek majd nevemben az
Atyától, megteszem nektek, hogy az Atya megdicsőüljön a Fiúban. Ha
pedig tőlem kértek valamit a nevemben, azt is teljesítem."
Jn 14,7-14
Elmélkedés:
A mai evangéliumban Fülöp apostol így fordul Jézushoz: "Uram, mutasd
meg nekünk az Atyát, és ez elég nekünk." Kéréséhez mi is csatlakozunk,
hiszen a mi szívünk mélyén is ott él az Isten-látás vágya. Kérésünkre
mi is ugyanazt a választ kapjuk, mint egykor az apostol. Jézus ezt
mondja nekünk: "Aki engem lát, az látja az Atyát is."
Mennyei Atyánkat elsősorban Krisztus személyében és általa ismerhetjük
meg. Emellett számos más módon is észrevehetjük Isten jelenlétét. Aki
rá tud csodálkozni a teremtett világ szépségére és rendjére, az
megláthatja e mögött a Teremtőt. Aki észreveszi a történelemben és
személyes életében a Gondviselés tetteit, az megsejtheti az Atya
jelenlétét. Aki megtapasztalja a megbocsátást és az irgalmat, az nagyon
közel van már az irgalmas Atyához. Akinek rendszeresen megszólal a
lelkiismerete, könnyen rájöhet, hogy Isten szólal meg lelke mélyéről.
Aki a testvéri közösségben megtapasztalja a szeretetteljes együttlét
örömét, örülhet, mert Isten jelen van abban a közösségben. Aki időt
szán arra, hogy Isten üzenetét rendszeresen olvassa a Szentírásban,
annak meg fog szólalni Isten. Aki néha elvonul a világ zajától, szintén
meghallhatja a csendben Isten szavát. Aki betér egy templomba, és hisz
az Eucharisztiában, megérezheti Isten valóságos jelenlétét. Isten
egészen közel van hozzánk. Vegyük észre jelenlétét!
(c) Horváth István Sándor


Imádság:
Uram, Jézus Krisztus! Vezess végső célom, a mennyei Atya felé! Belátom,
hogy egyedül a krisztusi út, a szeretet útja, a remény útja, a
megbocsátás útja, az öröm útja, az igazi szabadság útja, az élet
tiszteletének útja vezet az Atyához az örök üdvösségre! Segíts
megtalálnom a helyes utat és támogass, hogy ezt az utat soha el ne
hagyjam s azon meg ne álljak! Segíts kegyelmeddel, hogy mindig közelebb
kerüljek az Atyához! Légy velem és te vezess életutamon! Vezess a
szeretet útján!


A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/

A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20170513.mp3
_______________________________________________
Evangélium365
http://www.evangelium365.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum