2016. május 7., szombat

[Evangelium] 2016-05-07

2016. május 7. – Szombat

Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: Bizony, bizony, mondom
nektek: Bármit kértek majd az én nevemben az Atyától, megadja nektek.
Mindeddig semmit sem kértetek az én nevemben. Kérjetek, és kaptok, hogy
örömötök teljes legyen! Ezeket hasonlatokban mondtam nektek. Eljön az óra,
amikor már nem hasonlatokban szólok, hanem nyíltan beszélek az Atyáról.
Azon a napon majd az én nevemben kértek, és nem mondom azt nektek, hogy én
kérem értetek az Atyát. Hiszen az Atya szeret titeket, mivel ti is
szerettetek engem, és hittétek, hogy az Istentől jöttem. Eljöttem az
Atyától és a világba jöttem. Most elhagyom a világot, és visszatérek az
Atyához.
Jn 16,23b-28

Elmélkedés:

A mai evangéliumban Jézus a következő kijelentést teszi: „Bármit kértek
majd az én nevemben az Atyától, megadja nektek." E szavakat sokan
félreértik, s ennek köszönhetően szabadon engedik fantáziájukat és
nagyszabású dolgokat kérnek Istentől. Ennek vége természetesen csalódás
lesz, mert mégsem nyerheti meg mindenki a lottó főnyereményét, aki ezért
imádkozik.
Sokan hangoztatják, hogy rengeteget imádkoztak valamiért, amit jónak
gondoltak, de Isten mégsem hallgatta meg őket, nem teljesítette
kívánságukat. Először is azon érdemes elgondolkozni, hogy valóban jót
kértek-e? Aztán az is lényeges lehet, hogy kinek a számára kértek valamit?
Önmagunk számára földi javakat kérni valójában önzés, amely a mértéktelen
birtoklási vágyból táplálkozik. Miért is teljesítené Isten ezeket az önző
kéréseket? És az is kérdés, hogy valóban Jézus nevében imádkozunk, az ő
nevében terjesztjük-e kéréseinket a mennyei Atya elé? Ha megértjük Jézus
szeretetét és megérezzük a megváltottság örömét, akkor nem evilági javakat
kérünk Istentől, hanem azt, hogy üdvözítsen minket és másokat is segítsen
az üdvösségre! Ha mindaz, amit kérsz megegyezik Isten üdvözítő tervével,
kérésed valóra fog válni. Ha viszont ellenkezik azzal, legyél hálás
Istennek, hogy nem teljesült önző vágyad!
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, Jézus, taníts meg engem az alázatos és türelmes várakozásra! Taníts
meg engem arra, hogy téged érdemes várnom, a veled való végső találkozást!
Taníts meg engem arra, hogy ne azonnali eredményt várjak, hanem türelemmel
várjam a te kegyelmed növekedését bennem.

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20160507.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum