2015. július 25., szombat

[Evangelium] 2015-07-25

2015. július 25. – Szombat, Szent Jakab apostol

Jézus Jeruzsálembe indult. Útközben odalépett hozzá a Zebedeus fiúknak
anyja, fiaival együtt, és leborult előtte, hogy kérjen valamit. Jézus
megkérdezte tőle: „Mit kívánsz?" Ő azt felelte: „Intézd úgy, hogy az én
két fiam országodban melletted üljön: az egyik jobbodon, a másik pedig bal
oldaladon."
Jézus így válaszolt nekik: „Nem tudjátok, hogy mit kértek. Készek
vagytok-e arra, hogy kiigyátok azt a kelyhet, amelyet nekem ki kell
innom?" „Készek vagyunk!" – felelték. Jézus erre így folytatta: „A
szenvedések kelyhét velem együtt kiisszátok majd. De hogy ki üljön
mellettem jobb és bal felől, azt nem én döntöm el. Azok ülnek majd ott,
akiket mennyei Atyám erre kiválasztott."
Amikor a többi tíz (apostol) ezt meghallotta, méltatlankodni kezdett a
testvérpár viselkedése miatt. Jézus magához hívta őket, és így szólt
hozzájuk: „Tudjátok, hogy a pogányoknál hogyan hatalmaskodnak a vezető
emberek: akinek nagyobb a rangja, érezteti a hatalmát. Nálatok ne így
legyen! Aki köztetek nagyobb akar lenni, legyen a szolgátok! És aki első
akar lenni, legyen a cselédetek! Az Emberfia sem azért jött, hogy neki
szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon másoknak, és odaadja életét
váltságul mindenkiért."
Mt 20,20-28

Elmélkedés:

A tizenkét apostol névsorában két Jakab nevezetűvel találkozunk (vö. Mt
10,2-4, Mk 3,16-19 és Lk 6,14-16). A mai napon az idősebb Jakabnak
nevezettet ünnepeljük, aki Zebedeusnak volt a fia és ő volt a bátyja János
apostolnak és evangélistának. Péterrel, Andrással és testvérével, Jánossal
együtt Jakab is a Jézus által elsőként meghívottak közé tartozik.
A mai ünnep evangéliuma azt az eseményt beszéli el, amikor Jakab és János
édesanyja azzal a kéréssel fordul Jézushoz, hogy messiási országában az ő
két fia ülhessen majd az Úr mellett. A kéréssel a két fiú is egyetértett,
hiszen anyjuk velük együtt adja elő különleges kérését. Az eset arról
tanúskodik, hogy a hatalomvágy, a dicsőségvágy és az egymás közötti
versengés még az apostolok között is előfordult, s e kísértések nem csupán
kettőjüket érintették, hanem a többieket is.
Jézus nem olyan hatalmat ígér nekik, mint amilyet ők most elképzelnek a
maguk számára, hanem a mennyei dicsőséget, amelyet ők szenvedések árán
szerezhetnek meg. Az Úr kérdésére kifejezik, hogy készek „inni a
szenvedések kelyhéből," bár ekkor még pontosan nem értették, mit is jelent
ez. Ez az ígéret Jakab apostol életében valóra vált, hiszen az apostolok
közül elsőként ő adta életét Krisztusért.
Kész vagyok-e osztozni Jézus szenvedésében, hogy dicsőségében is
részesítsen?
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram Jézus, légy az én Megváltom! Megtestesülésed legyen az én örömöm,
evangéliumod az én tanításom, egész életed az én példaképem, szenvedésed
az én megváltásom, a te gyalázatod az én dicsőségem, a te halálod az én
életem, a te föltámadásod az én vigasztalásom, a te mennybemeneteled az én
reménységem, a te újra-eljöveteled az én hozzád térésem.

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege [1]itt olvasható.
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20150725.mp3
 

References

Visible links
1. http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-07-25
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum