2014. június 5., csütörtök

[Evangelium] 2014-06-05

2014. június 5. – Csütörtök

Abban a időben Jézus az égre emelte szemét és így imádkozott: Szent Atyám,
nemcsak tanítványaimért könyörgök, hanem azokért is, akik a szavukra hinni
fognak bennem. Egyek legyenek mindnyájan! Amint te, Atyám, bennem vagy és
én tebenned, úgy legyenek ők is mibennünk, és így elhiggye a világ, hogy
te küldtél engem. Megosztottam velük a dicsőséget, amelyet nekem adtál,
hogy egyek legyenek, amint mi egyek vagyunk: én őbennük, te énbennem, hogy
így ők is teljesen egyek legyenek, s megtudja a világ, hogy te küldtél
engem, és szereted őket, amint engem szerettél. Atyám! Azt akarom, hogy
akiket nekem adtál, ott legyenek velem, ahol én vagyok s lássák
dicsőségemet, amelyet nekem adtál, mivel már a világ teremtése előtt
szerettél engem. Én igaz Atyám! A világ nem ismert meg, de én ismerlek, s
ők is megismerték, hogy te küldtél engem. Megismertettem velük nevedet, és
ezután is megismertetem, hogy a szeretet, amellyel engem szeretsz, bennük
legyen, és én is őbennük legyek.
Jn 17,20-26

Elmélkedés:

Az előző rész folytatásaként, amikor Jézus tanítványaiért és apostolaiért
imádkozott, főpapi imája harmadik részében azokért könyörög, akik a
tanítványok szavára hinni fognak benne. Mindazokért imádkozik, akikhez a
történelem évszázadai során eljut az ő tanítása. Ebben a jézusi imában mi
is benne vagyunk, akikhez a harmadik évezred elején eljut a tanítás.
Első és talán legfontosabb kérése, hogy a keresztények minden korban egyek
legyenek, azaz egy közösségbe, az Egyházba tartozzanak. Mivel emberi
gyengeségből a látható Egyház egysége a múltban sajnos többször is
megsérült, és mivel ez Jézus elsődleges kérése, kötelességünknek kell
tekintenünk, hogy rendszeresen imádkozzunk az egységért, és lehetőségeink
szerint segítsük annak megvalósulását. S ha a hitbeli egység hiánya
jelenleg még el is választja a különböző felekezetű keresztényeket
egymástól, a szeretet egysége kössön össze bennünket már most!
Ezután Jézus azért imádkozik, hogy követői mindig vele legyenek, lássák
dicsőségét és ne szakadjanak el tőle, hiszen az egység csak őbenne
valósulhat meg. Végül, kéréseinek összefoglalásaként azért könyörög az
Atyához, hogy szeretete mindig bennünk legyen. Imádkozzunk mi is azért,
hogy megmaradjunk Jézus szeretetében és az általa kívánt egységben!
Vezessen mindannyiunkat Jézus az egység és a szeretet útján az Atyához!
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Istenünk, Fiad, Jézus országod örömhírét hirdette, gyógyulást hozott a
betegeknek, szabadulást mindazoknak, akiket fogva tart a bűn, a gyöngeség,
világosságot hozott azoknak, akik elvakultan, önmagukba zárkózva élnek.
Add, hogy életünket őhozzá tudjuk alakítani, aki a törvényt nem
megszüntetni jött. Add, hogy életünkön változtatni tudjunk. Add, hogy ne
öntelten éljünk, hanem figyeljünk mindig Őrá, aki botránykő azoknak, akik
nem fogadják el, de akik befogadják, azoknak a számára az élet teljessége.

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20140605.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum