2014. június 3., kedd

[Evangelium] 2014-06-03

2014. június 3. – Kedd

Jézus az utolsó vacsorán tekintetét az égre emelte, és így imádkozott:
„Atyám, eljött az óra. Dicsőítsd meg Fiadat, hogy Fiad is megdicsőítsen
téged! Te hatalmat adtál neki minden ember fölött, hogy mindenkinek, akit
neki adtál, örök életet adjon. Az örök élet pedig az, hogy megismerjenek
téged, az egy igaz Istent, és Jézus Krisztust, akit te küldtél. Én
megdicsőítettelek téged a földön. A feladatot, amelyet rám bíztál,
teljesítettem. Atyám, most te dicsőíts meg engem azzal a dicsőséggel,
amelyben részem volt nálad a világ teremtése előtt! Kinyilatkoztattalak
téged az embereknek, akiket e világból nekem adtál. Tieid voltak, és nekem
adtad őket. Tanításodat megtartották. Most már tudják, hogy minden, amit
nekem adtál, tőled van. Hiszen én a tőled vett igéket mondtam el nekik, ők
pedig elfogadták: megismerték az igazságot, hogy tőled jöttem, és hittel
elfogadták, hogy te küldtél engem. Értük könyörgök. Nem a világért
könyörgök, hanem értük, akiket nekem adtál. Tieid ők– hiszen a tied
mindaz, ami az enyém, és minden az enyém, ami a tiéd –, és én
megdicsőültem bennük. Én nem maradok tovább itt e világban, ők azonban a
világban maradnak. Én most hozzád megyek."
Jn 17,1-11a

Elmélkedés:

„Az örök élet az, hogy megismerjük az egy, igaz Istent" (Jn 17,3) –
olvastuk az evangéliumban. Ezt az örök életet egyedül Jézus adhatja meg
nekünk, és ő ismerteti meg velünk Istent. Úgy tűnik azonban, hogy az örök
élet elnyerése nem magától értetődő minden ember számára, hiszen a
megismert igazságot el is lehet utasítani. Mit tegyünk, hogy elnyerjük az
örök életet? – kérdezhetjük, miként egykor a gazdag ifjú is ezzel fordult
Jézushoz.
A mai evangélium a következő választ adja: egyrészt hittel el kell fogadni
a megismert igazságot, másrészt meg kell tartani Krisztus tanítását. Az
örök élet elnyerésének tehát van egy elméleti (értelmi) és egy gyakorlati
(az életben megvalósítandó) eleme. Ha valóban az örök életre akarunk
jutni, akkor az igazság keresését, elfogadását és megtartását ne csupán
hasznos tanácsnak tekintsük, hanem erkölcsi kötelességünknek, s ehhez jön
még, hogy mindezt úgy tegyük, hogy közben megőrizzük a közösséget Krisztus
Egyházával.
Miután teljesítettük ezt a kötelességünket, nem állhatunk meg, hanem azért
kell fáradoznunk, hogy mások is megismerjék Jézus igazságát, és szabadon,
minden kényszertől mentesen, hittel elfogadhassák azt. Ez az igazság vezet
bennünket el az örök életre. Oktalanság volna, ha csupán a földi élet
néhány évtizedében akarnék boldog lenni, amikor az örök boldogság részese
lehetek.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Istenünk, Atyánk, add, hogy senkit meg ne botránkoztassunk szavainkkal,
tetteinket. Segíts, hogy életünk erősítője legyen társaink életének,
akikkel együtt járunk az úton. Add, hogy mindig világosan lássuk, mi a
teendőnk, s add, hogy mindent el tudjunk vetni magunktól, ami nem az
életre, hanem a pusztulásra vezet.

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20140603.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum