2014. június 4., szerda

[Evangelium] 2014-06-04

2014. június 4. – Szerda

Abban az időben Jézus az égre emelte szemét, és így imádkozott: Szent
Atyám, tartsd meg a te nevedben azokat, akiket nekem adtál, hogy egyek
legyenek, mint mi. Amíg velük voltam, megőriztem nevedben azokat, akiket
nekem adtál. Megtartottam őket, és senki más nem veszett el közülük, csak
a kárhozat fia, hogy beteljesedjék az írás. Most tehozzád megyek, ezeket
pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük. Átadtam
nekik tanításodat, de a világ gyűlölte őket, mert nem a világból valók,
amint én sem vagyok a világból való. Nem azt kérem tőled, hogy vedd el
őket a világból, hanem hogy óvd meg őket a gonosztól. Hiszen nem a
világból valók, amint én sem vagyok a világból. Szenteld meg őket az
igazságban, mert a te tanításod igazság. Amint te elküldtél engem a
világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük szentelem magamat, hogy
ők is megszentelődjenek az igazságban.
Jn 17,11b-19

Elmélkedés:

Főpapi imájának első részében az örök élet vágyát akarta Jézus
felébreszteni apostolaiban, miként erről tegnap szó volt. A mai részben
apostolaiért és tanítványaiért imádkozik. Öt kérést fogalmaz meg.
Először azért imádkozik, hogy az Atya megtartsa őket a nevében, azaz
mindig Istené maradjanak, és mindent az ő nevében tegyenek. Az egyetlen
Istenhez való kötődés a tanítványok lelki egységét eredményezi az Atyával
és egymással. Erre irányul második kérése: a tanítványok egyek legyenek. A
harmadik kérés a tanítványok öröméért szól. Az öröm akkor válik teljessé
bennük, amikor megtudják, hogy Jézus visszatér a mennybe az Atyához, aki
őt küldte. Küldetése az volt, hogy megismertesse Istent az emberekkel, s
elmondja azokat az igazságokat, amelyek megélése az Atyához vezeti a
hívőt. A világ azonban sokféle akadályt vet az emberek elé, ezért
imádkozik Jézus ezt követően azért, hogy az Atya óvja meg a tanítványokat
a gonosztól. Ötödik, utolsó kérése pedig arra irányul, hogy tanítványai
megszentelődjenek, azaz a kegyelem segítségével Istennek és Istennel
éljenek, és életükben megvalósítsák mindazt, amit az Atya kíván tőlük.
Jézus tanítványaiért mondott könyörgését megerősíti önfeláldozása. Nem
csak szóban mondja, hogy követőiért szenteli magát, hanem valóban
feláldozza értük és minden emberért életét. Életáldozata megerősíti és
hitelesíti imáját.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Istenünk, segíts, hogy örömhíredet hirdethessük! Add, hogy hívásodra
mindig figyelni tudjunk! Te azt kívánod, hogy az emberek szabadon
kövessenek Téged. Nyisd meg, kérünk, az emberek szemét, hogy meglássák az
evangélium fényét. Nyisd meg az emberek szívét, hogy befogadják a Te igéd
igazságát, és boldogok legyenek, mert az örömhírben életet találnak.

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20140604.mp3
 

________________________________

Aktuális:
Kedves e-vangélium olvasók!
A Szentföldet számos alkalommal megjárt Dr. Gyürki László atya
gondozásában megjelent Siegfried Gran ferences atya Mindennapok Jézus
idejében című könyve. Az újszövetség világát és Jézus korát jobban
megismerni szándékozóknak ajánlom. 100 % közérthető és sok-sok színes
képpel illusztrált.
Azzal próbálok segíteni az atyának a könyv terjesztésében, hogy az alábbi
űrlapon tudjátok megrendelni. Kedvezményes ár: 1800 Ft + 500 Ft
postaköltség Magyarországra. (A könyv bolti ára: 2100 Ft)
Szeretettel: István atya
Rendelési űrlap:
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dHMwMlhGZ3RPUHNZMzdialFUX0hOZXc6MA
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum