2013. március 18., hétfő

[Evangelium] 2013-03-18

2013. március 18. – Hétfő

Egy alkalommal Jézus így beszélt a templomban egybegyűlt zsidókhoz: „Én
vagyok a világ világossága. Aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem
övé lesz az élet világossága." A farizeusok erre azt mondták: Te
önmagadról tanúskodsz. Tanúbizonyságod nem érvényes." Jézus így válaszolt:
„Igaz, hogy én önmagamról tanúskodom, mégis érvényes a tanúságtételem,
mert tudom, honnét jöttem és hová megyek. Ti ellenben nem tudjátok, honnét
jöttem és hová megyek. Ti a test szerint ítéltek. Én nem mondok senkiről
ítéletet, de ha kijelentek valamit, igaz az én állításom, mert nem vagyok
egyedül, hanem én és az Atya, aki küldött engem. Márpedig a ti törvényetek
azt írja, hogy két személy együttes bizonyságtétele hitelt érdemel.
Bizonyságot teszek tehát magamról én, és bizonyságot tesz rólam, aki engem
küldött: az Atya." Erre megkérdezték tőle: „Hol a te Atyád?" Jézus azt
felelte: „Sem engem nem ismertek, sem Atyámat. Ha ismernétek engem,
Atyámat is ismernétek." Ezeket mondta Jézus a templomkincstár mellett,
amikor tanított a templomban. De senki sem fogta el, mert még nem jött el
az ő órája.
Jn 8,12-20

Elmélkedés:

Amikor Szent János evangélista évtizedekkel Jézus élete, halála és
feltámadása után leírja a farizeusokkal folytatott vitákat, a
visszaemlékezésen túl új szempontok jelennek meg. E szövegeket olvasva
olyan érzésünk támad, mintha a Jézus által mondottak már nem csak egykori
vitapartnereinek szólnának, hanem az egyházi közösségnek és mindazoknak,
akik az üdvösséget keresik. Erről lehet szó a mai evangéliumi szakaszban
is, amely Jézus kilétét, az Atyával való kapcsolatát tárja fel.
A farizeusok ellenvetésére Jézus igaznak és elfogadhatónak tartja saját
tanúságtételét, amelyet még az Atya tanúsága is megerősít. Önmagát az Atya
küldöttének nevezi. Jézus azt szeretné elfogadtatni az emberekkel, hogy a
mennyből jött, az Atya küldte őt, ő az Isten Fia. Neki tudomása van
minderről, de azt is szeretné, hogy az emberek megtudnák ezt az igazságot
és el is fogadnák, azaz hinnének benne. Ez a lépés, a hitre jutás, nem
egyszerű az emberek számára. Vannak jelek, amelyek segíthetnek, de nem
mindenki ismeri fel ezeket. Tanításában, szavaiban olyan erő rejlik, amely
más tanítóknál nem érezhető. Csodái olyan hatalomról tanúskodnak, amely
embernek nem áll rendelkezésére. Aki felismeri ezeket a jeleket, eljut a
hitre, hinni fog Jézusban. Aki pedig Jézust megismeri és hisz benne, az a
mennyei Atyát is ismerni fogja.
Hitemnek az ad szilárdságot, biztos alapot, hogy Jézus szavai,
cselekedetei és egész viselkedése mögött észrevehetően meghúzódik az Atya
bölcsessége, hatalma és szentsége. Jézus tanítását azért követhetem, mert
felfedezhetem benne az Isten megfellebbezhetetlen igazságát.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, Jézus, hiszem, hogy velem vagy mindig, velem vagy életem nehéz
helyzeteiben, velem vagy még a kísértések idején is. A gonosz az
ellenkezőjét akarja elhitetni velem, s azt a gondolatot ébreszti bennem,
hogy magamra hagytál, nem törődsz velem, nem gondoskodsz rólam. Bukásaim
és eleséseim figyelmeztetnek, hogy újra és újra bizalommal forduljak
hozzád és segítségedet kérjem. Segíts, hogy a legnehezebb kísértések
idején is a te arcodra tekintsek, a te tekinteted keressem, a te kezed
után nyúljak, s a te szívedre hajoljak.

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20130318.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum