2013. január 3., csütörtök

[Evangelium] 2013-01-03

2013. január 3. – Csütörtök

Abban az időben, amikor Keresztelő János látta, hogy Jézus közeledik
feléje, így szólt: „Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűneit! Ő
az, akiről azt mondtam: Utánam jön egy férfi, aki megelőz engem, mert
előbb volt, mint én. Én sem ismertem őt, de azért jöttem, és azért
keresztelek vízzel, hogy megismertessem őt Izraelben." János azután így
folytatta tanúságtételét: „Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszáll
rá a Lélek, és rajta marad. Én sem ismertem őt, de aki küldött, hogy
vízzel kereszteljek, az mondta nekem: Akire látod, hogy rászáll a Lélek,
és rajta marad, ő az, aki Lélekkel keresztel. Én láttam, és tanúskodom
arról, hogy ő az Isten Fia!"
Jn 1,29-34

Elmélkedés:

A tegnapi evangélium folytatásaként ma részletesebben olvashatunk
Keresztelő János Jézusról szóló tanúságtételéről. Három kijelentést
tartalmaz ez a tanúskodás.
Elsőként ezt mondja János: „Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ
bűneit!" (Jn 1,29). Jézus a Megváltó, az ő küldetése az, hogy
megszabadítsa az embereket a bűntől. Az Isten Báránya kifejezés világos
utalás Jézus áldozatára, aki feláldozza magát a kereszten. Az ő áldozata
hozta meg számunkra az Istennel való kiengesztelődést, bűneink bocsánatát.
János második fontos kijelentéséből megtudjuk, hogy Jézus a Szentlélekkel
fog majd keresztelni. Ez arra való utalás, hogy a vízzel történő
megkeresztelkedés után, amely az Istennel való élet kezdete, a
Szentlélekben való megkeresztelkedés, megerősítés az Istennel való életet
teszi teljessé bennünk. A Szentlélek egészen tisztává tesz bennünket,
amely lelki megtisztulás az isteni élet feltétele. Arra indít bennünket,
hogy életünket egészen Istennek adjuk.
A harmadik, s minden bizonnyal a leglényegesebb kijelentés János részéről
így hangzik: „Én láttam, és tanúskodom arról, hogy ő az Isten Fia!" (Jn
1,34). János a Szentlélek Jézusra ereszkedését látta, s ez volt számára az
a jel, amely meghozta annak hitbeli felismerését, hogy Jézus az Isten Fia.
Jézust látni még nem jelenti a hitet számomra. A hit új látásmódot jelent.
Azt, hogy a jelekben felismerek valami egészen újat. E jelek új irányba,
Isten felé fordítják az életemet. A hit útja nem vezethet más irányba,
csak Isten felé.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Istenünk, te felbecsülhetetlen ajándékot helyeztél életünkbe. Mindenkinek
fölajánlod a lehetőséget, hogy jelenléted fényének tükre lehessen. A
Szentlélek által szereteted szándékát nem kőtáblákra, hanem szívünk
mélységeibe vésed. És lelkünket betöltő békességed által képessé teszel
minket arra, hogy szebbé tegyük mindazok életét, akiket reánk bíztál.

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20130103.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum