2012. május 23., szerda

[Evangelium] 2012-05-23

2012. május 23. - Szerda

Abban az időben Jézus az égre emelte szemét, és így imádkozott: Szent
Atyám, tartsd meg a te nevedben azokat, akiket nekem adtál, hogy egyek
legyenek, mint mi. Amíg velük voltam, megőriztem nevedben azokat, akiket
nekem adtál. Megtartottam őket, és senki más nem veszett el közülük, csak
a kárhozat fia, hogy beteljesedjék az írás. Most tehozzád megyek, ezeket
pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük. Átadtam
nekik tanításodat, de a világ gyűlölte őket, mert nem a világból valók,
amint én sem vagyok a világból való. Nem azt kérem tőled, hogy vedd el
őket a világból, hanem hogy óvd meg őket a gonosztól. Hiszen nem a
világból valók, amint én sem vagyok a világból. Szenteld meg őket az
igazságban, mert a te tanításod igazság. Amint te elküldtél engem a
világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük szentelem magamat, hogy
ők is megszentelődjenek az igazságban.
Jn 17,11b-19

Elmélkedés:

Főpapi imájának második részében Jézus a tanítványiért imádkozik. Két
dolgot kér számukra: az Atya tartsa meg őket az ő nevében és szentelje meg
őket az igazságban. Az első kérés azt jelenti, hogy a tanítványok
maradjanak meg az Atyával való közösségben, amelynek éltetője a szeretet.
Jézus is mindvégig kitartott az Atyával való szeretetteljes egységben, s
most az szeretné, hogy a tanítványok is ugyanilyen kapcsolatban maradjanak
a mennyei Atyával. A második kérés arra vonatkozik, hogy a tanítványok
csak az Atya segítő kegyelmével tudnak majd kitartani az üldözések és a
megpróbáltatások idején a Jézus által hirdetett igazságban. Ezt az
igazságot a tanítványoknak nem csupán elfogadniuk és megélniük kell, hanem
hirdetniük a világban, hogy minden ember megismerhesse Krisztus igazságát.
Az evangélium hirdetése az a pont, ahol Jézus imádsága az utolsó
szakaszhoz ér, amikor azokért fohászkodik, akik tanítványinak szavára
hinni fognak benne. De erről majd a holnapi részben lesz szó.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Életem Istene és Ura! Neked szentelem kezem munkáját és a pihenéssel
töltött napokat. Könyörülj ezen a munkában megfáradt kézen. Feléd emelt
kézzel ígérem neked, hogy nem menekülök lustán a munka elől és nem múlik
el napom imádság nélkül. Nyújtsd ki kezedet és vezess engem a munka és az
imádság által az üdvösség felé!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum