2012. május 21., hétfő

[Evangelium] 2012-05-21

2012. május 21. - Hétfő

Amikor az utolsó vacsorán Jézus elmondta búcsúbeszédét, tanítványai
megjegyezték: „Most nyíltan beszélsz, nem hasonlatokban. Most elismerjük,
hogy mindent tudsz, és nincs szükség rá, hogy valaki is kérdezzen. Ezért
hisszük, hogy Istentől jöttél." Jézus így felelt: „Most hisztek? Eljön az
óra – már el is jött –, amikor szétszéledtek, ki-ki a maga útján, és engem
magamra hagytok. De én nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van. Mindezt
azért mondtam nektek, hogy békességet találjatok bennem. A világban
üldözést szenvedtek; de bízzatok! Én legyőztem a világot."
Jn 16,29-33

Elmélkedés:

Jézus beszédének végighallgatását követően az apostolok lelkesen azt
válaszolják, hogy megértették Mesterük szavait és elhiszik, hogy az Atya
küldte őt. Egészen magabiztosnak tűnik ez a felelet és hitvallás a
részükről. Jézus azonban azonnal figyelmezteti őket, hogy hamarosan
elérkezik hitük próbatételének ideje. Akik most lelkesen bizonygatják erős
hitüket, néhány óra múlva zavarodottan, félelemmel a szívükben fognak
elmenekülni a katonák elől. Akik most azt állítják, hogy megértették Jézus
szavait, még ezen az estén értetlenül fogják szemlélni Jézus szenvedésének
kezdetét és elfogását. Akik most együtt vannak az Úrral, másnap,
nagypénteken már elmenekülnek és nincsenek ott a keresztúton. A Jézussal
történt szomorú események ugyanis bizonytalanságot ébresztenek bennük,
megrendül hitük, s elszáll lelkesedésük. Csak a feltámadás és a
Feltámadottal való találkozás változtat ezen, ébreszt új hitet bennük. És
a feltámadás után a pillanatnyi lelkesedés helyett inkább az
elkötelezettség jellemzi őket, s bátran hirdetik az evangéliumot. Legyen
bennünk lelkesedés Krisztus ügye iránt, de ne hiányozzon belőlünk az
elkötelezettség se!
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, Jézus, a te küldötted vagyok, ezért mindenkor a te örömhíredet
akarom továbbadni és rólad akarok tanúságot tenni. A te szereteted és
irgalmad jele szeretnék lenni a világban, naponta gyakorolva az irgalmas
szeretet cselekedeteit. Mindent a te nevedben akarok tenni, hogy te győzz
a rossz és a gonosz felett. Vezess engem Szentlelked által, aki indít és
megerősít engem és az egész Egyházat a missziós küldetésben!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum