2012. május 19., szombat

[Evangelium] 2012-05-19

2012. május 19. – Szombat

Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: Bizony, bizony, mondom
nektek: Bármit kértek majd az én nevemben az Atyától, megadja nektek.
Mindeddig semmit sem kértetek az én nevemben. Kérjetek, és kaptok, hogy
örömötök teljes legyen! Ezeket hasonlatokban mondtam nektek. Eljön az óra,
amikor már nem hasonlatokban szólok, hanem nyíltan beszélek az Atyáról.
Azon a napon majd az én nevemben kértek, és nem mondom azt nektek, hogy én
kérem értetek az Atyát. Hiszen az Atya szeret titeket, mivel ti is
szerettetek engem, és hittétek, hogy az Istentől jöttem. Eljöttem az
Atyától és a világba jöttem. Most elhagyom a világot, és visszatérek az
Atyához.
Jn 16,23b-28

Elmélkedés:

Jézus búcsúbeszédének mai részletéből újabb fontos dolog derül ki: az Atya
szeret minket és teljesíti Jézus nevében hozzá intézett kéréseinket. Az
Atyának ez az ajándéka teljessé teszi örömünket. A Szentlélek bennünk, a
lelkünkben végzett munkájának eredményeként juthatunk el a teljes örömre.
A Lélek úgy dolgozik, hogy átalakítja szívünket és lelkünket, egészen új
utakon indít el bennünket, amelyeken végighaladva eljuthatunk Istenhez,
embertársainkhoz és önmagunkra találunk. Ezen az úton felfedezhetjük, hogy
az Atya szeret minket, Krisztushoz tartozunk és a Szentlélek megerősít
bennünket, s mindezzel már el is jutottunk az igazi lelki örömre, az öröm
teljességére. Ezt az örömöt csak akkor tapasztalhatjuk meg, ha engedjük,
hogy a Lélek elvégezzen bennünk e csendes munkát! Engedjük bátran, hogy
megérintsen minket ez az öröm!
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Jézusnak Szent Anyja! Te, aki az alázatosságban és a nagylelkűségben „az
Úr szolgálóleánya" voltál, add a te készségedet, amikor Istent és a világ
üdvösségét szolgáljuk. Nyisd meg szívünket Isten országa és a minden
teremtménynek szóló evangelizáció mérhetetlen távlataira.
Boldog II. János Pál pápa
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum