2012. május 14., hétfő

[Evangelium] 2012-05-14

2012. május 14. - Hétfő

Jézus az utolsó vacsorán így szólt apostolaihoz: Ha eljön a Vigasztaló,
akit az Atyától küldök, az Igazság Lelke, aki az Atyától származik, ő majd
tanúságot tesz rólam. Tegyetek ti is tanúságot rólam, hiszen kezdettől
fogva velem vagytok! Azért mondtam ezt nektek, hogy meg ne botránkozzatok.
Ki fognak zárni benneteket a zsinagógákból. Sőt eljön az óra, amikor
mindaz, aki megöl titeket, azt hiszi, hogy szolgálatot tesz Istennek, így
tesznek majd veletek, mert nem ismerik sem az Atyát, sem engem. Ezeket
azért mondtam el nektek, hogy amikor eljön az óra, eszetekbe jusson, hogy
előre megmondtam nektek.
Jn 15,26 - 16,4

Elmélkedés:

Az Egyház hagyománya szerint a húsvét utáni negyvenedik napon ünnepeljük
Jézus mennybemenetelét, az ötvenediken pedig pünkösdöt, a Szentlélek
kiáradását. A húsvéti időszak végéhez közeledve egyre többször olvasunk az
evangéliumban arról, hogy Jézus a távozásáról, illetve a Szentlélek
eljöveteléről beszél. A mai evangéliumban, amely az utolsó vacsorán
mondott beszéd részlete, az Igazság Lelkének nevezi Jézus a Szentlelket,
aki majd tanúságot fog tenni róla. Az eljövendő Lélek ugyanakkor
megerősíti a tanítványokat, hogy az üldözések ellenére is kitartsanak a
Jézusról szóló tanúságtételben. Az evangelizáció első formája a
tanúságtétel. Ha egy hiteles tanúságtétel előzi meg az evangélium szóbeli
hirdetését, bátran reménykedhetünk abba, hogy az evangélium tanítása már
egy jól előkészített földbe hull, és meg tudja hozni gyümölcsét. Ez a
tanúságtétel egészen konkrétan azt jelenti, hogy Krisztus példája szerint
élünk.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, te azt mondtad tanítványaidnak: Ti vagytok a világ világossága. A
fény világít, szórja sugarát és elűzi a sötétséget. Engedd, Uram, hogy én
is fénysugár lehessek! Hadd vigyem az öröm fényét az emberek közé, hiszen
én is a te kegyelmed fényességében élek! Hadd legyek akaratod szerint a
világosság gyermeke! Világítson az én életem is, hogy a téged kereső,
utánad vágyó lelkek általam hozzád találjanak.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum