2012. április 27., péntek

[Evangelium] 2012-04-27

2012. április 27. – Péntek

Amikor Kafarnaumban Jézus az élet kenyerének mondta önmagát, vita támadt a
zsidók között: „Hogyan adhatja ez testét eledelül nekünk?" – kérdezték.
Jézus így felelt nekik: „Bizony, bizony, mondom nektek: Ha nem eszitek az
Emberfia testét, és nem isszátok az ő vérét, nem lesz élet bennetek. Aki
eszi az én testemet és issza az én véremet, annak örök élete van, és én
feltámasztom őt az utolsó napon. Az én testem valóban étel, és az én vérem
valóban ital. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök
élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon. Az én testem ugyanis
valóban étel és az én vérem valóban ital. Aki eszi az én testemet és issza
az én véremet, az bennem marad és én őbenne. Amint engem az élő Atya
küldött, és én az Atya által élek, úgy az is, aki engem eszik, énáltalam
él. Ez a mennyből alászállott kenyér. Nem az, amelyet atyáitok ettek, és
meghaltak. Aki ezt a kenyeret eszi, örökké él." Így tanított Jézus a
kafarnaumi zsinagógában.
Jn 6,52-59

Elmélkedés:

Amikor Jézus saját testéről és véréről, mint valóságos ételről és italról
beszél, a hallgatóság nem érti szavait. Az ő helyükben bizonyára mi sem
értettük volna, hiszen mindaz, amit Jézus mond, csak szenvedésének estéjén
valósul meg, amikor megalapítja az Oltáriszentséget. Az utolsó vacsorán
történtek fényében viszont már világosan értjük ezeket a kijelentéseket. A
kenyeret és a bort testévé és vérévé átváltoztatva adja Jézus az
apostoloknak. Ezt a tettét szeretetének ajándékaként kell tekintenünk. Az
Eucharisztiában Jézus valóságosan jelen van, s szentáldozáskor –
teljesítve kérését – Őt vesszük magunkhoz. Ha az evangéliumban szereplő
személyekhez hasonlóan napjainkban valaki megkérdezi tőlünk, hogy miként
adja Jézus önmagát táplálékul, azt válaszolhatjuk, hogy az
Oltáriszentségben, az Eucharisztiában. A felszentelt pap imádsága és a
Szentlélek közreműködése által változik át a kenyér és a bor Krisztus
testévé és vérévé. E tudásunk ellenére az Eucharisztia titok számunkra,
amelyet akkor érthetünk meg leginkább, ha nem csupán hisszük Jézus
jelenlétét, hanem valóban vele táplálkozunk.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Nyisd meg, Urunk, a gazdagok szívét a szegények és szenvedők szükségletei
iránt. Add, hogy a munkanélküliek munkaadóra találjanak. Segítsd a
hajléktalanokat, hogy otthonra találjanak. Adj a családoknak minden
nehézséget legyőző szeretetet. A fiataloknak nyiss utat és távlatot a
jövőbe. Oltalmazó palástodat terjeszd ki a kicsinyekre, hogy meg ne
botránkoztassák őket.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum