2012. április 26., csütörtök

[Evangelium] 2012-04-26

2012. április 26. – Csütörtök

A kenyérszaporítás utáni napon Jézus így szólt a sokasághoz: „Senki sem
jöhet hozzám, ha nem vonzza az Atya, aki küldött engem. Én feltámasztom őt
az utolsó napon. A prófétáknál ezt olvassuk: „Mindnyájan Isten tanítványai
lesznek." Mindaz, aki hallgat az Atyára, és tanul tőle, hozzám jön. Nem
mintha az Atyát látta volna valaki. Csak aki Istentől való, az látta az
Atyát. Bizony, bizony, mondom nektek: Aki hisz bennem, annak örök élete
van. Én vagyok az élet kenyere. Atyáitok mannát ettek a pusztában, és
mégis meghaltak. Itt a mennyből alászállott kenyér, hogy aki eszik belőle,
meg ne haljon. Én vagyok a mennyből alászállott élő kenyér. Aki e
kenyérből eszik, örökké él. A kenyér, amelyet adni fogok, az én testem a
világ életéért."
Jn 6,44-51

Elmélkedés:

A kenyérszaporítás utáni mennyei kenyérről szóló jézusi beszédnek ahhoz a
részéhez érkeztünk a mai evangéliumban, amelyben az Isten által adott élő
kenyér és az örök élet kapcsolatáról van szó. Jézus szavai szerint a
mennyei kenyérrel való táplálkozás szükséges az örök élethez, azaz csak az
juthat el az örök üdvösségre, aki él ezzel a kenyérrel, az üdvösség
táplálékaként veszi magához és hisz abban, hogy Jézus valóságosan jelen
van e kenyérben. Ebből az következik, hogy az Oltáriszentség az isteni
gondoskodás csodálatos ajándéka számunkra, amely olyan ételt biztosít
nekünk, amely nem csupán testi eledel, hanem lelkük tápláléka is. Aki
visszautasítja e mennyei kenyeret, azaz az Oltáriszentséget, az
tulajdonképpen az örök életet és üdvösséget is visszautasítja. Az
Eucharisztia, az élő kenyér nélkül nem élhetünk a földön és az örök élet
sem lehet a miénk.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, taníts meg engem igaz nagylelkűségre! Taníts meg, hogy úgy
szolgáljak neked, ahogy azt megérdemled, hogy számolgatás nélkül adjak,
sebeket észre sem véve harcoljak, pihenés nélkül munkálkodjak, s
feláldozzam magam minden jutalom reménye nélkül, csak azért, hogy
akaratodat teljesítsem!
Szalézi Szent Ferenc
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum