2012. március 23., péntek

[Evangelium] 2012-03-23

2012. március 23. - Péntek

A csodálatos kenyérszaporítást követő viták után Jézus Galileában
működött. Júdeában nem akart mutatkozni, mert a zsidók az életére törtek.
Közeledett a zsidók Sátoros-ünnepe. Miután rokonai elzarándokoltak az
ünnepre, Jézus is fölment utánuk Jeruzsálembe, de nem nyilvánosan, hanem
titokban. Amikor a templomban tanítani kezdett, a jeruzsálemiek közül
néhányan ezt kérdezték: „Nemde ő az, akit halálra keresnek: íme,
nyilvánosan beszél, és nem szólnak neki semmit. Talán bizony már a vezetők
is elismerik, hogy ő a Messiás? De róla tudjuk, honnan való. A Messiásról
pedig, ha majd eljön, senki sem tudja, honnan való." Erre Jézus, aki a
templomban tanított, emelt hangon odaszólt: „Ti ismertek engem, és azt is
tudjátok, honnan vagyok. Én nem magamtól jöttem. Az Igaz (Isten) küldött
engem, akit ti nem ismertek. Én viszont ismerem, mert tőle vagyok, és ő
küldött engem." Erre szerették volna Jézust elfogni, de senki sem emelt rá
kezet, mert még nem jött el az ő órája.
Jn 7,1-2.10.25-30

Elmélkedés:

Néhányan azt gondolják, hogy jól ismerik Jézust, pedig talán csak annyit
tudnak róla, hogy hol született, melyik városban nevelkedett fel, esetleg
van még valamilyen információjuk családjáról. Jézus pedig megérteti velük,
hogy hiába ismerik földi származását, tulajdonképpen nem tudnak róla
semmit. Hiszen nem ismerik az Atyát, akinek a küldötte és nem ismerik
küldetésének, evilági jelenlétének célját. Vajon mi ismerjük Jézust? Mit
tudunk róla? Hittan ismereteink segítségével a keresztrejtvénybe helyesen
be tudjuk írni születésének helyét, pontokat is szerezhetünk a vetélkedőn,
ha ismerünk néhány csodát az életéből, vagy tudjuk idézni egy-egy
mondását. De elég ez? Jézus a vele való személyes kapcsolatban tárja fel
előttem igazi arcát és ismerhetem meg őt.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Krisztusunk, aki elfogadod a keresztet az emberek kezéből, hogy Isten
embereket üdvözítő szeretetének jelévé tedd, add meg nekünk és korunk
minden emberének, hogy higgyünk e határtalan szeretetben, s átadván a
kereszt jelét az új évezrednek, a megváltás hiteles tanúi lehessünk.
Boldog II. János Pál pápa

________________________________

Aktuális:
Kedves barátaim!
Köszönöm az okostelefon témában küldött ötletek és infók sokaságát. A
gyors felmérés eredménye: rendkívül kevés a magyar vallásos alkalmazás
(ezt eddig is tudtam), de óriási rá az igény. Az idegen nyelveket ismerők
megtalálják maguknak a hasznosakat. Egyházunk lemaradásban van és mielőbb
lépnünk kell, mert az előrejelzések szerint 2 év múlva már csak ilyen
készülékek lesznek forgalomban. Köszönöm a bizalmat, hogy tőlem várjátok,
hogy készítsünk magyar app-okat. Az okosmobil konferencián egész nap
tanulni fogok, s talán okosabb leszek, hogy mit tegyünk. Aki most még nem
tudja, hogy miről van szó, ne aggódjon, hamarosan érteni fog mindent, mert
fejlődik a világ. A témára még visszatérünk.
Köszönöm! István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum