2012. március 22., csütörtök

[Evangelium] 2012-03-22

2012. március 22. - Csütörtök

Egy alkalommal Jézus ezeket mondta a zsidóknak: „Ha én tanúskodom
önmagamról, a saját tanúskodásom keveset ér. Más tanúskodik rólam, (az
Atya), és én tudom, hogy igaz az ő tanúsága, amelyet rólam tesz. Ti
(Keresztelő) Jánoshoz fordultatok, és ő tanúságot tett az igazságról.
Nekem azonban nincs szükségem emberi tanúságra. Ezeket azért mondom, hogy
üdvözüljetek. Égő és világító fény volt János, de ti csak ideig-óráig
akartatok az ő fényében gyönyörködni. Mellettem nagyobb bizonyítékok
szólnak, mint János tanúskodása: az én tetteim, amelyeket az Atya
akaratából cselekedtem. Azok bizonyítják, hogy az Atya küldött engem.
Tehát maga az Atya, aki küldött engem, ő tett tanúságot mellettem. Ti
viszont sem szavát nem hallottátok, sem arcát nem láttátok. De még igéje
sem marad bennetek, mert nem hisztek abban, akit ő küldött. Vizsgáljátok
meg az írásokat, hiszen azt tartjátok, hogy általuk nyertek örök életet!
Éppen az írások tanúskodnak mellettem. Ti mégsem akartok hozzám jönni,
hogy elnyerjétek az (örök) életet. Emberektől nem fogadok el dicsőítést.
Ismerlek titeket. Tudom, hogy nincs meg bennetek az Isten szeretete. Én
Atyám nevében jöttem, de nem fogadtatok el. Majd ha más valaki a saját
nevében jön, azt elfogadjátok. Hogyan hihetnétek ti, akik egymást
dicsőítitek, de nem keresitek azt a dicsőséget, amely Istentől származik?
Ne gondoljátok, hogy én leszek a ti vádlótok az Atyánál. A ti vádlótok
Mózes lesz, akiben pedig reménykedtek. Ha hinnétek Mózesnek, nekem is
hinnétek, hiszen ő rólam írt. Ha azonban az ő írásainak nem hisztek,
hogyan hinnétek az én tanításomnak?"
Jn 5,31-47

Elmélkedés:

Jézus nyilvános működésének kezdetén az első emberek Keresztelő János
tanúskodására kezdenek el hinni, aki az Úr megkeresztelkedésének
jelenetére utalva azt mondta, hogy látta, amint a Lélek leszáll rá. János
határozottan mondja, hogy tanúskodik róla, hogy Ő az Isten Fia. Az
evangéliumokból ismerjük még többek között Péter apostol vallomását és
Szent Tamás hitvallását. Ezek mind emberi vallomások, ugyanúgy, mint az
egyháztörténelem sok-sok szentjének tanúságtétele. Az emberi tanúskodások
mellett azonban minket legfőképpen a mennyei Atya tanúsága erősít meg, aki
feltámasztotta Jézust a halálból, valamint a Szentlélek Jézusról szóló
tanúságtétele. Vajon tud-e Isten Lelke bennem és általam tanúságot tenni
Krisztusról és az ő szeretetéről?
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Ó, Istenem, mikor találom meg végre nyugalmamat? Nagyon vágyódik lelkem
tehozzád! De erős leszek, s türelmesen várom azt az órát, melyen isteni
Megváltóm az örök üdvösségre hív. Addig csak az lesz a gondom, hogy neki
tetszően éljek, s szent akaratát teljesítsem.

________________________________

Aktuális:
Kedves barátaim!
Ezen levelemmel köszönetemet szeretném kifejezni minden e-vangélium
olvasónak, akik segítenek a templomfelújításban. Íme egy rövid beszámoló
az eddigi eredményekről és természetesen mindenkit személyesen is várok,
akinek Zalalövő felé visz az útja. Érdemes egy tavaszi, nyári kirándulást
tervezni az Őrség vidékére.

Az elmúlt 2 hét során elkészült templomunk teljes belső festése. Naponta
10-12 ember végezte a munkát. A jó Isten vigyázott mindenkire, baleset,
még a legkisebb sérülés sem történt. Jó volt látni, hogy napról napra
átalakul a templom. S ezzel egy időben talán a gondolkodás is. Most így
vélekednek az emberek: "Ráfért már a templomra a felújítás." "Nem
gondoltam volna, hogy ilyen is lehet a templom." Pedig egy éve még
mindenki csodálkozott, amikor felvetettem a templomfelújítás gondolatát:
"Nem kell ezt felújítani, minden rendben van." A munka közben hallgattam a
festők panaszkodását, hogy az ő falujukban is szükség volna hasonlóra, de
sajnos nincs gazdája a templomnak. A plébános a szomszéd településről jár
hozzájuk vasárnaponként misézni, aztán autózik a következő helyre. Ez a
gond ismerős, egyre több helyen előfordul. De szerintem elég, ha egy
helybéli kézbe veszi az irányítást, leveszi a plébános válláról a terhet
és mindjárt van gazdája a templomnak. Templomépítés 3. szabálya: Legyen
gazdája a munkának!
Egy festőművész házaspár, akik plébániánk egyik falujában laknak, már
dolgoznak a keresztút újjávarázsolásán. Nehéz, gipszből öntött régi
stációképek ezek. A festés előtt én hordtam fel őket egyesével egy
toronyszobába. Mire végeztem, eszembe jutott, hogy ők talán újra tudnák
festeni. Másnap lecipeltem őket. Többek között ez volt az én nagyböjti
kereszthordozásom. Templomépítés 4. szabálya: Mielőbb bármit bárhová
felviszel, gondolkozz el azon, hogy másnap nem kell-e lehozni!
Hétfőn és kedden az asztalosoké a terep nálunk, akik az ajtókat, a
templomkaput építik be. Húsvétra megpihenünk. Az ünnep elmúltával készül
majd sorban a keresztelőkút, a gyóntatószék, a Mária-oltár, a Jézus Szíve
oltár.
Új képeket tettem fel a honlapra. Képek:
http://zalalovo.plebania.hu/galeria/list/templomfelujitas_2012/pictures
Köszönöm mindenki támogatását! A sok kicsi valóban sokra megy.
Szeretettel: István atya
A templomfelújításra szánt adományokat a plébánia számlájára lehet
eljuttatni a következő lehetőségek valamelyikén: Csekket tudok küldeni
azoknak, akik postacímük megadásával ezt kérik a zalalovo@gmail.com címre
küldött e-mailben.
Online adomány:
http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas Az Adománynál válasszuk célként:
Templom felújítása
Utalás: Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia Számlaszám:
10402355-00026472-00000003 Megjegyzés: Templom felújítása
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum