2012. március 20., kedd

beszámoló 3

Kedves Zoltán!
Ezen levelemmel köszönetemet szeretném kifejezni minden e-vangélium olvasónak, akik segítenek a templomfelújításban. Íme egy rövid beszámoló az eddigi eredményekről és természetesen mindenkit személyesen is várok, akinek Zalalövő felé visz az útja. Érdemes egy tavaszi, nyári kirándulást tervezni az Őrség vidékére.

Az elmúlt 2 hét során elkészült templomunk teljes belső festése. Naponta 10-12 ember végezte a munkát. A jó Isten vigyázott mindenkire, baleset, még a legkisebb sérülés sem történt. Jó volt látni, hogy napról napra átalakul a templom. S ezzel egy időben talán a gondolkodás is. Most így vélekednek az emberek: "Ráfért már a templomra a felújítás." "Nem gondoltam  volna, hogy ilyen is lehet a templom." Pedig egy éve még mindenki csodálkozott, amikor felvetettem a templomfelújítás gondolatát: "Nem kell ezt felújítani, minden rendben van."
A munka közben hallgattam a festők panaszkodását, hogy az ő falujukban is szükség volna hasonlóra, de sajnos nincs gazdája a templomnak. A plébános a szomszéd településről jár hozzájuk vasárnaponként misézni, aztán autózik a következő helyre. Ez a gond ismerős, egyre több helyen előfordul. De szerintem elég, ha egy helybéli kézbe veszi az irányítást, leveszi a plébános válláról a terhet és mindjárt van gazdája a templomnak. Templomépítés 3. szabálya: Legyen gazdája a munkának!

Egy festőművész házaspár, akik plébániánk egyik falujában laknak, már dolgoznak a keresztút újjávarázsolásán. Nehéz, gipszből öntött régi stációképek ezek. A festés előtt én hordtam fel őket egyesével egy toronyszobába. Mire végeztem, eszembe jutott, hogy ők talán újra tudnák festeni. Másnap lecipeltem őket. Többek között ez volt az én nagyböjti kereszthordozásom. Templomépítés 4. szabálya: Mielőbb bármit bárhová felviszel, gondolkozz el azon, hogy másnap nem kell-e lehozni!

Hétfőn és kedden az asztalosoké a terep nálunk, akik az ajtókat, a templomkaput építik be. Húsvétra megpihenünk. Az ünnep elmúltával készül majd sorban a keresztelőkút, a gyóntatószék, a Mária-oltár, a Jézus Szíve oltár.

Új képeket tettem fel a honlapra.
Képek: 
http://zalalovo.plebania.hu/galeria/list/templomfelujitas_2012/pictures

Köszönöm mindenki támogatását! A sok kicsi valóban sokra megy.
A jó Isten áldását kérem Önre és családjára!
Szeretettel: István atya


A templomfelújításra szánt adományokat  a  plébánia  számlájára  lehet  eljuttatni  a   következő lehetőségek valamelyikén: 
Csekket tudok küldeni azoknak, akik postacímük megadásával ezt kérik a 
zalalovo@gmail.com címre küldött e-mailben.

Online adomány: 
http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
Az Adománynál válasszuk célként: Templom felújítása

Utalás:   Számlatulajdonos  neve: Zalalövői Plébánia
Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
Megjegyzés: Templom felújítása

-- 
Üdvösséget!
Horváth István Sándor

Zalalövői Plébánia
H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
Tel.: 
(+36)92-371-049

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum