2012. február 24., péntek

[Evangelium] 2012-02-24

2012. február 24. - Péntek

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: „Amint engem szeret az Atya, úgy
szeretlek én is titeket. Maradjatok meg az én szeretetemben! Ha
megtartjátok parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, ahogy én is
megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket
azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
teljes legyen. Az az én parancsom, hogy szeressétek egymást, amint én
szerettelek titeket! Nagyobb szeretete senkinek sincs annál, mint annak,
aki életét adja barátaiért. Ti barátaim vagytok, ha megteszitek, amit
parancsolok nektek. Nem mondalak titeket többé szolgának, mert a szolga
nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert mindazt,
amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem,
hanem én választottalak titeket; és arra rendeltelek, hogy elmenjetek és
gyümölcsöt hozzatok: maradandó gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az én
nevemben, megadja nektek. Azt parancsolom nektek, hogy szeressétek
egymást!"
Jn 15,9-17

Elmélkedés:

Az Apostolok Cselekedetei szentírási könyv beszámol arról, hogy Jézus
mennybemenetelét követően, de még a Szentlélek pünkösdi eljövetele előtt a
tizenegy apostol gyűlést tart, amelyen a Jézust eláruló Júdás helyett
Mátyás választják meg a testület tizenkettedik tagjává (ApCsel 1,15-26).
Mátyás tehát eredetileg nem tartozott a Jézus által választott tizenkettő
közé, de ő is a tanítványok nagyobb csoportja közé tartozott, akik mindig
Jézussal és az apostolokkal voltak (ApCsel 1,21). A leírás a választás
céljaként megemlíti, hogy a megválasztott személy feladata, hogy a többi
apostollal együtt tanúskodjon Jézus feltámadásáról. Az apostolok küldetése
tehát az, hogy elmenjenek az egész világra és hirdették Krisztus
feltámadását és Evangéliumát. E küldetés végzéséhez kapnak megerősítést az
apostolok pár nap múlva, Pünkösdkor, amikor kiárad rájuk a Szentlélek.
Ettől kezdve Krisztus barátaiként és szeretetétől indítva, s immár a
Szentlélek által is megerősítve, elindulnak, hogy hirdessék azt a
szeretetet, amelyet Mesterüktől tanultak, s amelynek véső nagy jele az Úr
kereszthalála és a feltámadása. Jézus engem is kiválaszt, meghív, hogy
róla tegyek tanúságot a világban.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Himnusz Szent Mátyás apostol ünnepén

Mátyás, téged külön csoda
emelt a szent apostolok
áldott karába, isteni
útmutatás és rendelés.

Eltávozott az áruló,
kötélen, ágon lelt halált,
szent rangját nem becsülte meg,
sem Krisztus szent szeretetét.

Krisztus kegyelme rád maradt,
a méltatlan helyébe lépsz,
Péter szól, ám a Lélek az,
ki intéz szót és sorsvetést.

Te vállalod a küldetést,
pogányoknak hogy vidd a fényt,
Jézust hűséggel hirdeted,
majd érte ontod véred is.

Boldog tanítvány, légy velünk,
hogy mindig szíves-örömest
járjunk a Lélek útjain,
kövessük, bárhová vezet

A Háromság áldott legyen,
és adja meg, hogy általad
az égbe jussunk; boldogan
zengjük majd ott dicséretét. Ámen.

________________________________

Aktuális:
„Tiéd a döntés" címmel a Házas Hétvége Mozgalom 20–30 év közötti
egyedülálló fiataloknak szervez programot. „Ha 20 és 30 év közötti vagy,
és szeretnéd önmagad jobban megismerni, akkor itt a helyed. Nagy
szeretettel várunk két és fél napos programunkra!" - írják a hétvége
szervezői. A következő Tiéd a döntés-hétvégére Szigetmonostoron,
Budapesttől nem messze kerül sor, 2012. március 9-11-én, amelyre
szeretettel várják a jelentkezőket.
Bővebben és jelentkezési lap: http://sites.google.com/site/tiedadontes/
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum