2012. február 23., csütörtök

[Evangelium] 2012-02-23

2012. február 23. - Csütörtök

Amikor Péter apostol megvallotta, hogy Jézus a Messiás, akkor az Úr így
szólt a tanítványokhoz: „Az Emberfiának sokat kell szenvednie: a vének, a
főpapok és az írástudók elutasítják, megölik, de harmadnapra feltámad."
Majd így szólt mindnyájukhoz: „Aki utánam akar jönni, tagadja meg magát,
vegye föl mindennap a keresztjét, és úgy kövessen engem! Mert aki meg
akarja menteni életét, elveszíti azt. De aki elveszíti életét énmiattam,
megmenti azt. Mit használ az embernek, ha a egész világot megnyeri is,
önmagát azonban elveszíti, és romlásba dönti?"
Lk 9,22-25

Elmélkedés:

Aki utánam akar jönni, tagadja meg magát, vegye föl mindennap a
keresztjét, és úgy kövessen engem! – olvasom Jézus szavait a mai
evangéliumban. Ismerős ez a mondat számomra, hiszen az egyházi év során
többször előfordul. A felszólítás mindannyiunkat, engem is érint. Krisztus
követése, a kereszt felvétele „mindennapos" feladatot jelent számomra. Nem
arról van szó, hogy időnként, gyakran vagy néha Krisztussal együtt járjam
életem keresztútját, hanem nap mint nap hozzá csatlakozzak. Földi életem
egyetlen napján sem mondhatom, hogy már eljutottam a kereszthordozás
teljességére, nincs hová tovább vinnem a keresztet, már célhoz értem.
Felveszem keresztemet ma, holnap és minden nap.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Irgalmas és szent Urunk, küldj szüntelenül új munkásokat Országod
aratásába! Segítsd azokat, akiket arra hívsz, hogy napjainkban kövessenek
Téged! Engedd, hogy akik arcodat szemlélik, örömmel válaszoljanak a
csodálatos küldetésre, amelyet rájuk bíztál, néped és valamennyi ember
javára. Istenünk, aki az Atyával és a Szentlélekkel élsz és uralkodol,
most és mindörökké. Ámen.
Boldog II. János Pál pápa
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum