2011. április 8., péntek

[Evangelium] 2011-04-08

2011. április 8. – Péntek

A csodálatos kenyérszaporítást követő viták után Jézus Galileában
működött. Júdeában nem akart mutatkozni, mert a zsidók az életére
törtek. Közeledett a zsidók Sátoros-ünnepe. Miután rokonai
elzarándokoltak az ünnepre, Jézus is fölment utánuk Jeruzsálembe, de
nem nyilvánosan, hanem titokban. Amikor a templomban tanítani kezdett,
a jeruzsálemiek közül néhányan ezt kérdezték: „Nemde ő az, akit halálra
keresnek: íme, nyilvánosan beszél, és nem szólnak neki semmit. Talán
bizony már a vezetők is elismerik, hogy ő a Messiás? De róla tudjuk,
honnan való. A Messiásról pedig, ha majd eljön, senki sem tudja, honnan
való." Erre Jézus, aki a templomban tanított, emelt hangon odaszólt:
„Ti ismertek engem, és azt is tudjátok, honnan vagyok. Én nem magamtól
jöttem. Az Igaz (Isten) küldött engem, akit ti nem ismertek. Én viszont
ismerem, mert tőle vagyok, és ő küldött engem." Erre szerették volna
Jézust elfogni, de senki sem emelt rá kezet, mert még nem jött el az ő
órája.
Jn 7,1–2.10. 25–30


Elmélkedés:
Az evangéliumi beszámolók nem hallgatják el, hogy a nép körében
bizonytalanság támad Jézus személyét illetően. Ő ugyanis nem hétköznapi
módon cselekszik, amikor csodás módon gyógyítja meg a betegeket és
egészen másként tanít, mint más tanítók. Egyesek úgy vélik, hogy
mindent tudnak Jézus származásáról, ha ismerik családját. De nem tudnak
isteni származásáról, s nem gondolják, hogy a mennyei Atyától jött el
emberi világunkba. Tévedésük említésével Jézus ellenszenvet vált ki
belőlük. A Jézusban való hit kulcseleme, hogy hisszük-e, hogy ő a
Messiás? Az igaz Isten megismerésének útján járva eljuthatunk arra a
meggyőződésre, hogy Jézus valóban a mennyei Atya küldötte és Fia.
© Horváth István Sándor


Imádság:
Ó, Jézusom, Megváltóm, itt vagyok lábaidnál! Szeretem, dicsérem és
áldom egész szívemből isteni gondviselésedet mindenért, amit rám
küldtél vagy megengedtél. Mert mindaz, ami általad történik, jó és
csodálatra méltó. Szent akaratod történik mindenben és minden által,
bármennyire lázadozzék is ellene természetem. Legyen áldott és imádott
isteni végzésed mindörökké! Ég és föld előtt megvallom, teljes
szívemből hiszem, Uram, hogy igazságos vagy, és hogy ezt a szenvedést,
sőt, sokkal többet is megérdemlek bűneimért. Azért ezt a
megpróbáltatást szívemből vállalom a te dicsőségedre, igazságod
kiengesztelésére, szent akaratod teljesítésére, szenvedésed iránti
tiszteletből, melyet bűneimért viseltél el.
Eudes Szent János
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum