2011. április 6., szerda

[Evangelium] 2011-04-06

2011. április 6. - Szerda

Egy alkalommal Jézus ezt mondta a zsidóknak: „Az én Atyám szüntelenül
munkálkodik, ugyanúgy munkálkodom én is." E szavak hallatára a zsidók
még inkább az életére törtek, mert nemcsak a szombati nyugalmat szegte
meg, hanem Istent Atyjának mondta, és így egyenlővé tette magát
Istennel. Jézus azonban tovább hirdette: „Bizony, bizony, mondom
nektek: a Fiú semmit sem tehet önmagától. Csak azt teheti, amit az
Atyánál lát. Amit ugyanis az Atya cselekszik, azt cselekszi a Fiú is.
Az Atya szereti a Fiút, és mindent megmutat neki, amit cselekszik. Sőt
még nagyobb dolgokat is mutat majd neki, hogy csodálkozzatok rajta.
Amint ugyanis az Atya halottakat támaszt föl és kelt életre, úgy a Fiú
is életre kelti azokat, akiket akar. Az Atya nem ítél meg senkit sem,
hanem az ítéletet egészen a Fiúra bízta, hogy mindenki úgy tisztelje a
Fiút, ahogyan az Atyát tiszteli. Aki a Fiút nem tiszteli, az nem
tiszteli az Atyát sem, aki a Fiút küldte. Bizony, bizony, mondom
nektek: aki hallgat az én tanításomra, és hisz abban, aki engem
küldött, annak örök élete van, és nem sújtja őt az ítélet, mert már
átment a halálból az életre. Bizony, bizony, mondom nektek: eljön az
óra – sőt már itt is van –, amikor a halottak meghallják az Isten
Fiának szavát. Meghallják, és életre támadnak. Amint ugyanis az Atyának
élete van önmagában, a Fiúnak is megadta, hogy élete legyen önmagában.
A Fiúnak hatalmat adott arra is, hogy ítéletet tartson, mert ő az
Emberfia. Ne csodálkozzatok ezen! Eljön az óra, amikor a halottak
meghallják az Isten Fiának szavát, és előjönnek sírjukból. Akik jót
cselekedtek, feltámadnak az életre; akik rosszat tettek, feltámadnak a
kárhozatra. Én önmagamtól semmit sem tehetek. Amint (Atyámtól) hallom,
úgy ítélek; és az én ítéletem igazságos, mert nem a magam akaratát
keresem, hanem annak akaratát, aki küldött engem."
Jn 5,17-30


Elmélkedés:
János evangéliumából egy olyan részletet olvasunk a mai napon, amelyben
Jézus a mennyei Atyával való kapcsolatáról és egységéről beszél.
Születése révén a Fiú, Jézus belép emberi világunkba, s ezáltal
megjelenik az igazi szeretet is. A vele való találkozás lehetőséget ad
nekünk, hogy elinduljunk a szeretet útján, a szeretet megtanulásának
útján. A szeretet elfogadása és annak elhatározása, hogy növekedni
akarunk a szeretetben és általa, Istenhez kapcsol minket. A szeretet
elutasítása pedig az Istennel való szembeszegülést jelenti, amely a
bűnös cselekedetekben válik láthatóvá. A nagyböjti időszak lehetőséget
ad nekünk, hogy elhagyjuk a bűn útját, s elinduljunk Isten felé.
© Horváth István Sándor


Imádság:
Add nekem, Uram, kegyelmedet, hogy mindig velem legyen, velem
dolgozzék, s kitartson velem mindvégig!
Add, hogy mindig azt kívánjam és akarjam, ami neked leginkább helyesnek
és kedvesnek tetszik!
A te akaratod az enyém legyen, az én akaratom mindig kövesse a tiédet,
s a lehető legjobban értsen vele egyet.
Canisius Szent Péter
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum