2010. május 29., szombat

[Evangelium] 2010-05-29

2010. május 29. - Szombat

Abban az időben: Jézus ismét Jeruzsálembe ment tanítványaival. Amikor a
templomban járt, odaléptek hozzá a főpapok, az írástudók meg a nép
elöljárói, és megkérdezték tőle: "Miféle hatalommal teszed ezeket? Ki adta
neked a hatalmat, hogy ilyeneket tegyél?"
Jézus így válaszolt: "Én is kérdezek tőletek valamit. Feleljetek rá, és
akkor majd én is megmondom nektek, hogy milyen hatalommal cselekszem.
János keresztsége a mennyből volt-e vagy az emberektől? Válaszoljatok
nekem!"
Erre tanakodni kezdtek egymás között. Így okoskodtak: "Ha azt mondjuk: "A
mennyből volt", azt fogja felelni: "Hát akkor miért nem hittetek neki?"
Mondjuk talán azt, hogy Az emberektől?" Féltek azonban a néptől, mert
mindenki azt tartotta, hogy János valóban próféta volt. Végül is ezt
válaszolták: "Nem tudjuk." Jézus erre azt felelte: "Akkor én sem mondom
meg, milyen hatalommal cselekszem ezeket."
Mk 11,27-33

Elmélkedés:

Honnan való Jézus hatalma? - kérdezik a farizeusok, de ő nem mondja meg
nekik. Bár tanítványainak többször beszélt arról, hogy Istentől jött, és
azt a küldetést tejesíti, amit az Atya rábízott, a farizeusoknak most
mégsem árulja el, honnan kapta hatalmát, hiszen ők sokszor kifejezetten
ellenséges szándékkal kérdezik őt, s ezért nem méltók arra, hogy
megismerjék Isten Országának titkait. Jézusnak hatalma van a bűnök
megbocsátására. Hatalma van a betegségek meggyógyítására és a gonosz
lelkek kiűzésére. Képes arra, hogy odaadja áldozatul életét minden ember
megváltásáért. Képes valóságosan jelen lenni az Oltáriszentségben. Hatalma
van ahhoz, hogy elküldje a Szentlelket. Jézusnak nem gazdasági, politikai
vagy katonai hatalma van, hanem isteni hatalommal rendelkezik a lelkek
felett. Elfogadom-e Krisztus lelki hatalmát életemen? Szeretném-e egyre
jobban megismerni őt, s rajta keresztül az Atyát? Törekszem-e Isten
országát megismerni a Szentlélek vezetésével?
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Uram, te azt mondtad tanítványaidnak: Ti vagytok a világ világossága. A
fény világít, szórja sugarát és elűzi a sötétséget. Engedd, Uram, hogy én
is fénysugár lehessek! Hadd vigyem az öröm fényét az emberek közé, hiszen
én is a te kegyelmed fényességében élek! Hadd legyek akaratod szerint a
világosság gyermeke! Világítson az én életem is, hogy a téged kereső,
utánad vágyó lelkek általam hozzád találjanak.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum