2010. május 20., csütörtök

[Evangelium] 2010-05-20

2010. május 20. - Csütörtök

Abban a időben Jézus az égre emelte szemét és így imádkozott: Szent Atyám,
nemcsak tanítványaimért könyörgök, hanem azokért is, akik a szavukra hinni
fognak bennem. Egyek legyenek mindnyájan! Amint te, Atyám, bennem vagy és
én tebenned, úgy legyenek ők is mibennünk, és így elhiggye a világ, hogy
te küldtél engem. Megosztottam velük a dicsőséget, amelyet nekem adtál,
hogy egyek legyenek, amint mi egyek vagyunk: én őbennük, te énbennem, hogy
így ők is teljesen egyek legyenek, s megtudja a világ, hogy te küldtél
engem, és szereted őket, amint engem szerettél. Atyám! Azt akarom, hogy
akiket nekem adtál, ott legyenek velem, ahol én vagyok s lássák
dicsőségemet, amelyet nekem adtál, mivel már a világ teremtése előtt
szerettél engem. Én igaz Atyám! A világ nem ismert meg, de én ismerlek, s
ők is megismerték, hogy te küldtél engem. Megismertettem velük nevedet, és
ezután is megismertetem, hogy a szeretet, amellyel engem szeretsz, bennük
legyen, és én is őbennük legyek.
Jn 17,20-26

Elmélkedés:

Az egyházért és annak közösségéhez tartozókért imádkozik a mennyei Atyához
Jézus a főpapi ima következő részében. Könyörgésébe belefoglalja
mindazokat, akik az igehirdetés és a tanúságtétel hatására hinni fognak
benne. A hívek egységének és a közöttük megvalósuló szeretetnek a mintája
az a szeretet, ami az Atyát összekapcsolja a Fiúval. Sajnálatos tény, hogy
az egyház történelme során a szervezeti egység több alkalommal megsérült,
amelynek oka sok esetben a szeretet hiánya lehetett. Ez a tény mutatja meg
számunkra annak fontosságát, hogy miért kell gyakorolnunk a szeretetet más
keresztény felekezetek tagjaival is, s azt is jelzi, hogy e szeretetben
való egység nélkül nincs remény a szervezeti egységre.
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Mindig soknak tartjuk,
amit mi teszünk másokért;
ellenben amit mások tesznek érettünk,
azt semmibe sem vesszük.
Úgy látszik, két szívünk van:
egy lágy, gyöngéd, engedékeny - önmagunk számára,
és egy kemény, szigorú, zord - embertársaink számára.
Szalézi Szent Ferenc
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum