2010. május 17., hétfő

[Evangelium] 2010-05-17

2010. május 17. - Hétfő

Amikor az utolsó vacsorán Jézus elmondta búcsúbeszédét, tanítványai
megjegyezték: "Most nyíltan beszélsz, nem hasonlatokban. Most elismerjük,
hogy mindent tudsz, és nincs szükség rá, hogy valaki is kérdezzen. Ezért
hisszük, hogy Istentől jöttél." Jézus így felelt: "Most hisztek? Eljön az
óra - már el is jött -, amikor szétszéledtek, ki-ki a maga útján, és engem
magamra hagytok. De én nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van. Mindezt
azért mondtam nektek, hogy békességet találjatok bennem. A világban
üldözést szenvedtek; de bízzatok! Én legyőztem a világot."
Jn 16,29-33

Elmélkedés:

Az apostolok az utolsó vacsorán lelkesen állítják, hogy megértették
Mesterük szavait és kijelentik, hogy hisznek abban, hogy Jézus az Isten
küldötte. Röviddel később azonban próbatétel elé kerül hitük, amikor a
katonák elfogják és erőszakkal elviszik Jézust. A próbatételt nem állják
ki, hiszen félelmükben elmenekülnek. Az utolsó vacsorán még együtt vannak
Jézussal, de hamarosan elhagyják őt. A magabiztos emberek bizonytalanná
válnak, hitükben megrendülnek, s nem értik a váratlan eseményeket. Jézus
húsvéti feltámadása és a vele való találkozások változtatják meg ezt a
helyzetet, s ettől kezdve már elkötelezetten lesznek a feltámadás
hirdetői.
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Ó, végtelen Szeretet, aki az Atyától és a Fiútól származol, add meg nekem
az istengyermekség szellemét, taníts meg arra, hogyan kell mindig Isten
gyermekéhez méltóan cselekednem!
Maradj bennem! Add, hogy én is mindig benned maradjak, és úgy
szerethesselek, ahogyan te szeretsz engem! Nálad nélkül semmi vagyok.
Magamtól semmire sem megyek. De egyesíts önmagaddal, tölts el
szereteteddel, hogy általad az Atyával és a Fiúval mindig egyesüljek!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum