2010. május 19., szerda

[Evangelium] 2010-05-19

2010. május 19. - Szerda

Abban az időben Jézus az égre emelte szemét, és így imádkozott: Szent
Atyám, tartsd meg a te nevedben azokat, akiket nekem adtál, hogy egyek
legyenek, mint mi. Amíg velük voltam, megőriztem nevedben azokat, akiket
nekem adtál. Megtartottam őket, és senki más nem veszett el közülük, csak
a kárhozat fia, hogy beteljesedjék az írás. Most tehozzád megyek, ezeket
pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük. Átadtam
nekik tanításodat, de a világ gyűlölte őket, mert nem a világból valók,
amint én sem vagyok a világból való. Nem azt kérem tőled, hogy vedd el
őket a világból, hanem hogy óvd meg őket a gonosztól. Hiszen nem a
világból valók, amint én sem vagyok a világból. Szenteld meg őket az
igazságban, mert a te tanításod igazság. Amint te elküldtél engem a
világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük szentelem magamat, hogy
ők is megszentelődjenek az igazságban.
Jn 17,11b-19

Elmélkedés:

Főpapi imájának második részében Jézus az apostolokért imádkozik az
Atyához. Bár Jézus tudja, hogy elérkeztek földi életének utolsó órái, s
hamarosan megkezdődik szenvedése, ő mégsem magára gondol, nem magával
foglalkozik, hanem apostolaiért fohászkodik a mennyei Atyához. Az ő
feladatuk az lesz, hogy tanúságot tegyenek mesterükről. E tanúságtételre
felkészítette őket, de a kereszthalál nagy próbatételt fog számukra
jelenteni. Jézus távozását követően az apostolok a világban maradnak.
Jézust azt kéri számukra, hogy az Atya tartsa meg őket a vele való
közösségben, azaz ne szakadjanak el a rájuk váró üldözések
bekövetkeztekor. Az igazság melletti hűséges kitartás az Atya kegyelmi
segítsége nélkül lehetetlen volna.
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Uram, vigyél el oda, ahova akaratod szerint mennem kell! Hadd találkozzam
azokkal, akikkel akaratod szerint találkoznom kell!. Add tudtomra azt,
amit akaratod szerint mondanom kell! És add, hogy ne legyek akaratod
akadálya!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum