2010. május 13., csütörtök

[Evangelium] 2010-05-13

2010. május 13. - Csütörtök

Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: "Még egy kis idő és már
nem láttok engem, és ismét egy kis idő és viszontláttok engem, (mert az
Atyához megyek.)" Tanítványai erre így tanakodtak: "Mit akar mondani
ezzel: Még egy kis idő és már nem láttok engem, és ismét egy kis idő és
viszontláttok engem? És hogy: Az Atyához megyek? Mit jelent az, hogy: Még
egy kis idő? Nem értjük, mit beszél." Jézus észrevette, hogy kérdezni
akarják, így szólt tehát hozzájuk: "Azon tanakodtok, hogy azt mondtam: Még
egy kis idő és már nem láttok engem, és ismét egy kis idő és viszontláttok
engem? Bizony, bizony, mondom nektek: Sírni fogtok és jajgatni, a világ
pedig örül. Szomorkodni fogtok, de szomorúságtok örömre fordul."
Jn 16,16-20

Elmélkedés:

A tanítványi élet mindennapi kapcsolatot jelent a mesterrel, aki nem
csupán tanítását és gondolatait osztja meg tanítványaival, hanem egész
életét. A tanítvány pedig nem elégszik meg a hallott tanok elfogadásával
és elsajátításával, hanem felajánlja életét mesterének, azaz legfőbb célja
az, hogy úgy éljen, mint tanítója. E szoros életkapcsolat megszakítása
fájdalommal jár, de a jó tanítvány egy idő után mestere nélkül is képes
megállni a saját lábán. Talán éppen az önálló élet és az arra való
képessége lesz a mércéje annak, hogy mindent jól megtanult-e. Jézus
egykori tanítványai számára próbát, próbatételt jelentett az Úr távozása.
De a mi krisztusi életünk is állandó próbáknak van kitéve, ugyanakkor
sosem feledkezhetünk el arról, hogy Jézus állandóan velünk van.
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Neked adom gyávaságom,
add érte bátorságod!
Neked adom lanyhaságom,
Add érte lángolásod!
Neked adom gyöngeségem,
add érte a te erődet!
Neked adom bűneimet.
Vedd el tőlem azokat!
neked adom, ami enyém,
add érte, ami Tiéd!
Hozzád megyek, mint kis vízcsepp,
változtass át borrá engem!
Hozzád megyek, földi ember,
változtass magaddá engem!
Szunyogh Xavér Ferenc
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum