2010. május 8., szombat

[Evangelium] 2010-05-08

2010. május 8. - Szombat

Búcsúbeszédében Jézus így szólt övéihez: "Ha a világ gyűlöl titeket,
tudjátok meg: engem előbb gyűlölt. Ha a világból volnátok, szeretne
titeket a világ, mint övéit. De ti nem vagytok a világból, mert
kiválasztottalak titeket a világból; ezért gyűlöl benneteket a világ.
Emlékezzetek vissza tanításomra: nem nagyobb a szolga uránál! Ha engem
üldöztek, titeket is üldözni fognak. Ha az én tanításomat megtartották, a
tiéteket is megtartják. Mindezt miattam teszik veletek, mert nem ismerik
azt, aki küldött engem."
Jn 15,18-21

Elmélkedés:

Aki Krisztus tanítványa akar lenni, annak ugyanazt a sorsot kell
vállalnia, mint amilyen az övé volt. Az evangéliumokban több helyen is
találkozunk azzal, hogy nem mindenki hallgatja hittel és fogadja el Jézus
szavát. Némelyek nem ismerik fel személyében a világosságot, mert jobban
szeretik a sötétséget, s nem akarják az igaz Istent megismerni, aki
Jézuson keresztül mutatja meg önmagát az embereknek. Vannak emberek, akik
elfordulnak tőle, s nem hallgatják tovább, sőt olyanok is, akik nyíltan
szembefordulnak vele és a vesztét akarják. Ha vállaljuk Krisztus sorsát,
akkor el kell fogadnunk nekünk is az elutasítást, a meg nem értést vagy
néha a nyílt bántalmazásokat is. Vállalom-e az Úr sorsát?
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Fölséges és dicsőséges Isten, ragyogd be szívem sötétséget, és adj nekem
igaz hitet, biztos reményt, és tökéletes szeretetet, érzéket és értelmet,
Uram, hogy megtegyem a Te szent és igaz parancsodat! Ámen.
Assisi Szent Ferenc
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum