2010. május 7., péntek

[Evangelium] 2010-05-07

2010. május 7. - Péntek

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: "Az az én parancsom, hogy
szeressétek egymást, amint én szerettelek titeket! Nagyobb szeretete
senkinek sincs annál, mint annak, aki életét adja barátaiért. Ti barátaim
vagytok, ha megteszitek, amit parancsolok nektek. Nem mondalak titeket
többé szolgának, mert a szolga nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak
mondalak benneteket, mert mindazt, amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam
nektek. Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak titeket; és
arra rendeltelek, hogy elmenjetek és gyümölcsöt hozzatok: maradandó
gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja nektek. Azt
parancsolom nektek, hogy szeressétek egymást!"
Jn 15,12-17

Elmélkedés:

Jézussal való kapcsolatunkat a kölcsönös és állandó szeretet élteti. De
szeretetünknek nem csupán Isten felé kell irányulnia, hanem az emberek
felé is. E területen pedig nem tehetünk különbséget. Nem mondhatjuk, hogy
egyeseket szeretünk, másokat viszont nem, hanem mindenki felé szeretettel
kell viseltetnünk. Jézus önfeláldozó szeretete mindannyiunk számára
utánozható, követhető. Nem kéri mindannyiunktól, hogy haljunk meg
másokért, de kéri, hogy éljünk másokért, azaz életünket állítsuk
embertársaink szolgálatába. Azáltal válhatunk Jézus igazi tanítványaivá,
hogy a szeretet gyakorlása lesz mindennapjainkban az első.
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Ki vagy Te, édes fény, mely betölt engem, és beragyogja szívem sötétségét?
Mint anyai kéz vezetsz engem, s ha elengednél, egy lépést sem tudnék
tenni.
Te vagy a tér, mely körülfogja és magába rejti létemet. Tőled elhagyatva
elsüllyednék a mélyben, a semmiben, melyből a létre hívtál.
Közelebb vagy hozzám, mint én magamhoz, bensőbb vagy, mint a legbensőm -
mégis elérhetetlen és felfoghatatlan vagy, Szentlélek! Örök szeretet!
Edith Stein
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum