2010. május 6., csütörtök

[Evangelium] 2010-05-06

2010. május 6. - Csütörtök

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: "Amint engem szeret az Atya, úgy
szeretlek én is titeket. Maradjatok meg az én szeretetemben! Ha
megtartjátok parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, ahogy én is
megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket
azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
teljes legyen."
Jn 15,9-11

Elmélkedés:

Az evangélisták több alkalommal összehasonlítják Jézus szavát a kortárs
tanítók, az írástudók tanításával. Az egyik különbség, hogy nem
fenyegetésről vagy büntetésről beszél az embereknek, hanem örömhírt
hirdet, amit az emberek szívesen hallgatnak, mert megérzik mögötte a
mennyei Atya irgalmas szavát. S hogy az emberiség ne maradjon Jézus
mennybe való visszatérte után sem örömhír nélkül, rábízta tanítását az
Egyházra, amely azóta is hirdeti a jó hírt. Szükségük is van erre, hiszen
a tömegkommunikációs eszközök oly sok rossz, negatív tartalmú hírrel
árasztanak el minket, amelyek nyomasztóan hatnak ránk. Krisztus szava
viszont nap mint nap örömre gyújtja szívünket.
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Ó Mária, irgalmasság Anyja, tekints mindannyiunkra, hogy Krisztus
keresztje erejét ne veszítse, hogy az ember le ne tévedjen a jó útjáról,
el ne veszítse bűntudatát, gyarapodjék reménye Istenben, aki gazdag az
irgalomban, szabadon tegye jó cselekedeteit, melyeket Ő előre elrendelt és
így egész életével dicsőségének dicsérete legyen. Ámen.
II. János Pál pápa
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum