2017. június 1., csütörtök

[Napi e-vangelium] 2017-06-01

2017. június 1. - Csütörtök

Abban az időben Jézus az égre emelte szemét és így imádkozott: Szent
Atyám, nemcsak tanítványaimért könyörgök, hanem azokért is, akik a
szavukra hinni fognak bennem. Egyek legyenek mindnyájan! Amint te,
Atyám, bennem vagy és én tebenned, úgy legyenek ők is mibennünk, és így
elhiggye a világ, hogy te küldtél engem. Megosztottam velük a
dicsőséget, amelyet nekem adtál, hogy egyek legyenek, amint mi egyek
vagyunk: én őbennük, te énbennem, hogy így ők is teljesen egyek
legyenek, s megtudja a világ, hogy te küldtél engem, és szereted őket,
amint engem szerettél. Atyám! Azt akarom, hogy akiket nekem adtál, ott
legyenek velem, ahol én vagyok s lássák dicsőségemet, amelyet nekem
adtál, mivel már a világ teremtése előtt szerettél engem. Én igaz
Atyám! A világ nem ismert meg, de én ismerlek, s ők is megismerték,
hogy te küldtél engem. Megismertettem velük nevedet, és ezután is
megismertetem, hogy a szeretet, amellyel engem szeretsz, bennük legyen,
és én is őbennük legyek.
Jn 17,20-26
Elmélkedés:
Jézus főpapi imájának harmadik részét olvassuk a mai nap
evangéliumában, amely ima az utolsó vacsorán hangzott el. E részben a
mi Urunk azokért fohászkodik a mennyei Atyához, akik nem ismerik őt
személyesen, hanem tanítványainak igehirdetésére fognak hinni őbenne,
tehát a jövendő Egyház tagjaiért imádkozik. Első kérése az egységre
vonatkozik. A Fiú és az Atya között fennálló szeretetteljes egységnek
tükröződnie kell a krisztushívők egymással való kapcsolatában is. Ez az
egység azonban mindig Isten ajándéka. Éppen ezért Jézus imájához
kapcsolódva és azt nap mint nap megismételve nekünk is az Atyához kell
fordulnunk az egység nagy ajándékáért, hiszen számtalanszor
tapasztalhatjuk, hogy sok embert megkísért a széthúzás, a békétlenség,
az egymással való értelmetlen harc. A történelem során ez az egység
megsérült, tehát a különböző keresztény felekezetek mindegyikének kell
imádkoznia és tennie a Krisztus által óhajtott egységért.
Ezt követően azt kéri Jézus, hogy a benne hívők megláthassák
dicsőségét, azaz ne csak a szenvedő Jézus arcát szemlélhessük, hanem
találkozhassunk a feltámadt Jézussal is. E szándéka az Úrnak akkor
valósul meg, ha kitartunk a hit útján és eljutunk az üdvösségre.
Jézus imájának utolsó mondatából kiderül, hogy Jézus akkor él bennünk
elevenen, ha Isten szeretetét hordozzuk szívünkben, s megmaradunk ebben
a szeretetben.
(c) Horváth István Sándor


Imádság:
Urunk, Jézus Krisztus! Sokszor nem szavakkal válaszolsz kérdéseinkre,
hanem csendesen átölelsz bennünket, amikor hozzád fordulunk. Életünk
során mindig érezhetjük jelenlétedet és segítségedet. Add, hogy a
bajban és a veszélyben soha ne essünk kétségbe, hanem mindig hozzád
forduljunk! Add, hogy ne féljünk, ha veszélyben van az életünk, csak
higgyünk az örök életben! Mert örök életünk és üdvösségünk nem lehet
veszélyben, ha veled élünk és veled halunk meg. Segíts minket, hogy az
evangéliumhoz méltóan éljünk!


A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/

A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20170601.mp3
_______________________________________________
Evangélium365
http://www.evangelium365.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum